Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که رئیس جمهور افغانستان اقدامات دولتش را در مبارزه با فساد اداری موثر و بی‌سابقه می‌داند سفیر آمریکا گفت که در این راستا هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس سالانه مبارزه علیه فساد اداری گفت: هر جا که برای اصلاح سیستم از فناوری استفاده درست کردیم و روندها را کوتاه و موثر ساختیم، ارائه خدمات بهتر شده و مبارزه با فساد نتیجه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اصلاحات گسترده در سیستم استخدام‌های خدمات اداری، در سرعت، کیفیت و شفافیت استخدام کارکنان خدمات اداری بهبود بی‌سابقه‌ای به وجود آمده است.

رئیس جمهور افغانستان همچنین افزود که در عواید، هزینه و سیستم بودجه ادارات مشکلات جدی وجود دارد و بخش گمرک و عواید باید عاری از هر نوع مداخله سیاسی و افراد غیرمسئول باشد.

غنی در حالی از اقدامات موثر و بی‌سابقه دولت خود در این کنفرانس گفته که «جان بس» سفیر آمریکا در افغانستان تصریح کرد: هیچ پیشرفتی در راستای مبارزه با فساد اداری صورت نگرفته است.

وی افزود که هیچ شخص یا نهادی مسئولیت مبارزه با فساد اداری را نمی‌پذیرد و تا زمانی که "فرهنگ معافیت" از بین نرود مبارزه با فساد اداری نیز غیرممکن خواهد بود.

بس ادامه داد که فساد اداری بزرگترین مانع در راه پیشرفت افغانستان است و مبارزه با آن نیازمند تعهد و تلاش بیشتر است.

اندیشکده ویلسون: آمریکا از فساد به عنوان ابزار در افغانستان استفاده کرد132 میلیارد دلار برای بازسازی افغانستان در کجا هزینه شده است؟اختلاس یک میلیارد دلاری نظامیان آمریکایی در افغانستان

گفتنی است که اواخر شهریور ماه نیز وزارت خارجه آمریکا پرداخت بیش از 100 میلیون دلار به افغانستان را در حالی بدلیل ناکامی دولت کابل در مبارزه با فساد اداری لغو کردکه قرار بود صرف یک پروژه زیرساخت انرژی شود.

آمریکا در حالی دولت افغانستان را مسئول فساد اداری در این کشور می‌داند که «مایکل کوگلمن» پژوهشگر ارشد اندیشکده «ویلسون» می‌گوید که آمریکا در افغانستان از فساد به عنوان ابزار استفاده می‌کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی

سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز (دوشنبه) در میانه نگرانی از احتمال تقویت پیشبرد برنامه تسلیحاتی کره شمالی گفت، واشنگتن و متحدان به دنبال راه‌هایی جدید برای اجرایی کردن تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هستند.

به گزارش ایسنا، روسیه ماه گذشته میلادی تجدید فعالیت گروه کارشناسانی را که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت دارند، وتو کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در سئول است و قرار است به ژاپن برود که هدفش همکاری دو جانبه درباره تحریم‌ها و مسائل دیگر است.

واشنگتن، سئول و توکیو وتوی روسیه و رای ممتنع چین را مورد انتقاد قرار داده و کارشناسان نیز گفتند که این روند، اجرایی شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی را تضعیف می‌کند.

توماس گرینفیلد در جریان دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی گفت، پایان فعالیت گروه نظارت بر تحریم‌ها خلایی را در اجرای آنها علیه پیونگ یانگ ایجاد می‌کند و فرصتی را به کره شمالی در پیشبرد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای می‌دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد، ایالات متحده به دنبال‌های راه‌های جایگزین برای تحریم‌ها و همکاری با متحدانش از جمله کره جنوبی است.

وتوی روسیه پس از بهبود روابط بین مسکو و پیونگ یانگ در پی دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» به سپاه احضار شد
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • اعتراض به شیوه مبارزه با فساد در برنامه سمت خدا!