Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ناصری روز یکشنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی که به ریاست رییس کل دادگستری استان برگزار شد افزود: در ارتباط با جرایم انتخاباتی تا این لحظه مصادیقی را نداشتیم و عمده جرم از فصل تبلیغات به بعد اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: در این زمان از فرایند انتخابات هیچ گونه تبلیغاتی له یا علیه کسی نباید صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: در ارتباط با رصد فضای مجازی یکسری اظهارنظرها در ارتباط با ادعای یکی از افراد در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی به وجود آمد که با توجه به تعیین نظر سازمان امور اداری و استخدامی کشور در همان دوره جای بازگو کردن نداشت.

وی اظهار داشت: برخی مقامات به خاطر شغلی که در کشور دارند از شرکت در انتخابات محروم هستند مگر اینکه ۶ ماه قبل استعفا داده باشند یا اینکه شغل همطراز داشته باشند اما بحثی که در بیرجند توسط یکی از نامزدهای انتخابات دوره قبل مطرح شد در همان زمان پاسخ قانونی را گرفت و مطرح کردن آن جایگاهی نداشت.

ناصری افزود: چگونگی تبلیغات مبنای بسیاری از تخلفات انتخاباتی است و باید در قانون به صراحت عنوان شود.

وی بیان کرد: در جایی استفاده از هر نوع پلاکارد و پوستر از طرف نامزدها ممنوع شده به جز انتشار تراکت و زندگی‌نامه در سایز ۲۰ در ۱۵ و در جایی برای ابعاد، تغییر نظر وجود دارد که لازم است ابعاد تعیین تا جلوی تخلفات گرفته شود.

فرماندار بیرجند گفت: طبق قانون دیوار نویسی، افشای نظر مقامات، فریب مردم با عکس شخصیت‌ها، تبلیغ علیه نامزدها، هتک حرمت، پاره کردن عکس نامزدها در مهلت قانونی، انجام هر گونه تبلیغات خارج از مهلت قانونی و اختلال و بر هم زدن سخنرانی‌های قانونی نامزدها جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با ستادهای انتخاباتی هر نامزد حق برقراری یک ستاد در هر منطقه شهرداری را دارد و امسال مانند سال‌های گذشته استقرار ستادها در قسمتی از خیابان‌هایی که مشکلات ترافیکی ایجاد می‌کند ممنوع و قبل از استقرار به نامزدها اعلام خواهد شد.

ناصری از محدودیت استقرار ستاد در قسمت‌هایی از خیابان‌های جمهوری و مدرس خبر داد و گفت: امیدواریم با رعایت نکات مد نظر انتخاباتی، رقابت سالم و حضور حداکثری را شاهد باشیم.

بررسی اجرای مصوبات جلسه قبلی ستاد، گزارش اعضا از نتایج پایش‌های میدانی و فضای مجازی، تبیین دستورالعمل اجرایی بخشنامه انتخاباتی ریاست قوه قضاییه و بررسی سند «تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی» از دستور کارهای دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی بود.

۱۲۷ داوطلب نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم تا شانزدهم آذر ماه جاری در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی نام‌نویسی کردند که ۱۱۴ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که از هر کدام این حوزه‌ها یک نماینده با رای مردم راهی خانه ملت می‌شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 انتخابات انتخابات مجلس جرم شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات تاکید کرد و از کاندیداها و هواداران‌شان خواست قانونمند و اخلاق مدار باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

کد خبر 747351

دیگر خبرها

  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود