Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس پژوهشی که در سال 96 از سوی کمیته امداد در 32 شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده به اعداد تکان دهنده‌ای رسیده‌ایم.
به گزارش آریا، سید مرتضی بختیاری در همایش فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کل بودجه کمیته امداد که از سوی دولت به این نهاد اختصاص پیدا می‌کند تنها 46.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد افزود: مابقی هزینه‌های کمیته امداد از سوی خیران تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه ماموریت کمیته امداد بر اساس اساسنامه این نهاد شناسایی نیازمندان است، اظهار کرد: اگر بخواهیم به سراغ نیازمندان برویم باید کارهای مطالعاتی در خصوص جغرافیای فقر و به ویژه فقر در حوزه خوراک و پوشاک به شکل تخصصی انجام شود. سپس باید این اطلاعات را با موضوع آمایش سرزمینی خط فقر تطبیق دهیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه در کمیته امداد در خصوص فقر دارای تجربیات ارزشمندی هستیم و در عین حال به کمک دانشگاهیان در این عرصه نیاز داریم اظهار کرد: زمانی که از کشف استعدادهای نیازمندان صحبت می‌کنیم به این معناست که نباید تنها بر روی واریز مستمری در انتهای هر ماه تاکید کنیم بلکه باید به سراغ شکوفایی استعدادهای این افراد برویم. در حال حاضر در کمیته امداد بیش از 700 هزار دانشجو که حتی در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند و بیش از 375 هزار دانش آموز تحت پوشش هستند که به مثابه امانتی در کمیته امداد هستند.
بختیاری ادامه داد: از دل این افراد اندیشمندان بزرگی بیرون می‌آیند که به دلیل آنکه طعم استضعاف را چشیده‌اند وقتی در مقام‌های بالای شغلی قرار بگیرند موفق خواهند بود و کم کاری و تنبلی نمی‌کنند.
به گفته وی توانمندسازی یکی از ماموریت‌های صریح مقام معظم رهبری به کمیته امداد است.
وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه رفع فقر کار مطالعاتی انجام دهیم و پژوهش‌ها در این خصوص آغاز شده است تصریح کرد:‌ منظور از توانمندسازی این است که فرد باید روی پای خودش بایستد. در بحث محرومیت زدایی نیز تکریم افراد جزء اولویت‌های ماست که باید سرلوحه اخلاق حرفه‌ای ما قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد آمار تکان دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تأمین اجاره و ودیعه مسکن، تأمین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تأمین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهادهای حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تأمین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشأ خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و.. داشته که قابل تقدیر است.

کد خبر 6080837

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • (ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • عضو اصلی گارد جاویدان دستگیر شد + اعترافات تکان دهنده «دکتر»
  • ببینید | افشای آمار تکان‌دهنده ارزپاشی دولت‌ها در بازار توسط کارشناس صدا و سیما
  • روایت جدید و تکان‌دهنده فاطمه فهیمی همسر ناصر عبداللهی از مرگ پرابهام خواننده مشهور
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد