Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در خصوص رفع تونل‌های حادثه خیز در معدن آبلاغ ضرب الاجل یک ماهه‌ای تعیین کرد. تاریخ انتشار: 11:37 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۰۳۳ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری به دو مدیر استانی مرتبط با معادن و محیط زیست درباره پیامد‌های ناشی از عدم ایفای تعهدات قانونی برای ایمن سازی معدن آلبلاغ اسفراین هشدار داد و ضرب الاجل زمانی یک ماهه ای تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به حوادث منجر به فوت در معدن آلبلاغ اسفراین از عزم جزم دستگاه قضایی برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه در این معدن خبر داد.

وی با اشاره به تکالیف و تعهدات ادارات محیط زیست و صمت شهرستان اسفراین بر اساس مصوبه شورای تامین این شهرستان، مسئولیت اصلی رفع نقاط حادثه خیز و امحاء تونل‌هایی که در نتیجه برداشت و استخراج غیر مجاز سنگ‌های معدنی ایجاد شده متوجه ادارات محیط زیست و صمت اسفراین دانست.

جعفری افزود: متاسفانه ریزش بخش‌هایی از معدن البلاغ هر چند وقت جان عده‌ای را می‌گیرد و از طرفی امدادرسانی و ارائه سریع خدمات درمانی به مصدومین به لحاظ بعد مسافت و صعب العبور بودن منطقه بسیار سخت می‌باشد لذا از باب صیانت از حقوق عامه دستگاه قضایی با اعلام جرم از سوی دادستان اسفراین علیه دستگاه مسوول به این موضوع ورود پیدا کرده است.            بیشتر بخوانید: رسیدگی ویژه به پرونده فساد در توزیع قیر در خراسان شمالی
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای تامین شهرستان اسفراین ادارات محیط زیست و صمت این شهرستان مکلف به از بین بردن مناطق حادثه ساز شده بودند که بعلت ترک فعل از سوی دستگاه‌های متعهد در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و مراتب در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین‌ مطرح رسیدگی است.

این‌مقام قضایی با بیان اینکه با دستگاه‌های متولی این‌موضوع در سطح وزارتخانه در این‌خصوص مذاکره شده با تعیین ضرب الاجل زمانی یک ماهه به مدیران کل استانی اعم‌ از صمت و محیط زیست هشدار داد و تاکید کرد: قبل از اینکه حوادث منجر به فوت در این معدن افزایش یابد با برقراری تمهیدات لازم اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه لازم را اعمال نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان خراسان شمالی دادگستری استان خراسان شمالی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر ناصر عتباتی صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه دستگاه قضایی استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی ، با حضور میدانی در عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می نمایند. 

 

وی با اشاره به اهمیت  اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: افزایش آگاهی های عمومی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که توسط سازمان محیط زیست و نهادهای مردمی طرفدار محیط زیست باید به صورت گسترده انجام شود و در عین حال برخوردهای قضایی و انتظامی هم با متجاوزین به محیط زیست قاطعانه صورت گیرد تا جرایم این حوزه به حداقل برسد.

عتباتی به صدور احکام جایگزین حبس در حمایت از محیط زیست اشاره و گفت قضات خلاق و خوش ذوق استان در این زمینه احكام متنوعی صادر نموده اند. 

 وی  تهیه علوفه برای حیات وحش ، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز جایگزین حبس صادر شده برشمرد. 

وی افزود  : دستگاه قضایی استان در حمایت کامل از اقدامات قانونی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی در زمینه برخورد قاطع آنان با متخلفین این حوزه حمایت می کند.

دیگر خبرها

  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه