Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: نقد‌های جدی به نظام تعلیم و تربیت کنونی وجود دارد. برای دستیابی به اهداف و رد شدن از نقد‌ها نیاز به پژوهش داریم تاریخ انتشار: 11:57 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۰۴۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز ملی پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده گفت: اگر بخواهیم ارزیابی واقع بینانه و منصفانه‌ای از جریان پژوهش داشته باشیم باید ببینیم کدام مسائل را حل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی هستیم که منابعمان محدود است و فرصت‌ها گذرا و هر انتخابی که بکنیم در واقع انتخاب‌های بعدی مارا محدود می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هر تصمیمی که بگیریم بخشی از جامعه را متاثر می‌کنیم. اهداف و در عین حال نقد‌های جدی به نظام تعلیم و تربیت کنونی وجود دارد. برای دستیابی به اهداف و رد شدن از نقد‌ها نیارمند پژوهش هستیم و باید هرسال به کمک پژوهش گام‌های رو به جلو برداریم. باید درک روشنی از تغییرات و آینده پیش رو داشته باشیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: آموزش و پرورش با تحقیق و پژوهش نسبت و ارتباط جدی دارد. برای همین است که باید افراد را پژوهشگر تربیت کنیم و این موضوع مهم‌تر از انتقال دانش است. وقتی به دنیای سیاسی کشور نگاه می‌کنیم و یا حتی به برخی از محافل علمی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حرف‌ها پایه و اساس علمی ندارد. پژوهشگری به افراد می‌آموزد که سنجیده سخن بگویند و تصمیمات متکی بر قابلیت‌های حقیقی بگیرند.

بیشتر بخوانید: کدام مدارس فردا ۲۵ آذر تعطیل است؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: خروجی آموزش و پرورش هم باید پژوهش محور باشد، نظام سنجش بابد این ظرفیت را در پایان دوران تحصیل بسنجد. در تمام کشور هیچ عرصه‌ای به اندازه آموزش و پرورش خلاق نیست.

حاجی میرزایی ادامه داد: اکنون ۴۲ هزار معلم پژوهنده داریم که این تعداد کم زیبنده آموزش و پرورش نیست. باید تمام معلمان ما پژوهنده باشند. هیچ شغلی برای اعتلای شخصیت انسان غنی‌تر از معلمی نیست، هرچند ممکن است مشاغلی مزایای بیشتری داشته باشند، اما معلمی کاری پر اهمیت است.

وی در پایان بیان کرد: کسانی که در کار تربیت انسان‌ها هستند، معلم هستند و این عرصه نابی است که فرصت فعالیت در آن وجود دارد، امیدوارم کم کم مجالی پیدا کنیم که از حواشی فاصله بگیریم و ببینیم چگونه می‌توانیم نظام تربیتی دیگری داشته باشیم. امیدوارم سال آینده اگر فرصت باقی ماند در این جلسه ببینیم چند مشکل را به مدد این پژوهش‌ها برطرف کرده باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش حاجی میرزایی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، صبح امروز «صادق ستارى فرد» معاون تربیت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش به همراه «على مطهرى» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى با حضور در گلزار شهداى ارومیه با آرمان‌هاى شهداى استان تجدید میثاق کرد.

بازدید از طرح‌هاى شهید سلیمانى و مجتمع ورزشى شهید رجایى، بازدید از روند اجراى طرح شنا، بازدید از مجتمع ورزشى شهید باهنر و کلنگ زنى سالن ورزشى، حضور در جلسه روسای آموزش و پرورش استان، کلنگ زنى سالن ورزشى مدرسه شهید چمران، بازدید از هنرستان امین و سالن شهید بهشتی، حضور در همایش مدیران مدارس، افتتاح زورخانه دانش آموزى و دیدار با خانواده شهید از جمله برنامه‌هاى ستارى فرد معاون تربیت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان غربى هستند.

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است