Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به دولت ارائه شده و امیدواریم به سرعت از سوی دولت به مجلس منتقل شود تا در سال ۹۹ اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی که صبح امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که جشنواره جوان خوارزمی چقدر توانسته در بخش دانشگاهی در زمینه پژوهش‌های بنیادی و ثبت اختراع اثرگذار باشد، گفت: این جشنواره همانطور که از نامش پیداست بیشتر صاحبان ایده و فناوری جوان را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جشنواره جوان خوارزمی شاهد حضور فعال و پرجمعیت بخش دانش‌آموزی بودیم. دانشگاهیان جوان، فارغ‌التحصیلان و اعضای جوان هیئت علمی نیز در این جشنواره حضور پیدا کردند و دستاوردهای علمی خود را عرضه کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص خوشه‌های علمی بیان کرد: تشکیل خوشه‌های علمی با هدف همفکری در مسایل کلان کشور یا مجریان به خصوص دولت بود که در مواردی مانند مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به خصوص درباره ریزگردها و سیل انجام شد. این خوشه‌های علمی بررسی‌ها را انجام داد و گزارش‌ها را به دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه دادند.

وی ادامه داد: امیداوریم این کار استمرار پیدا کند و قرارگیری دانشگاهیان و صاحبان علم در کنار مجریان به حل مسائل کشور با دید و روش علمی کمک کند.

غلامی در پاسخ به این پرسش که لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور در سال ۹۹ اجرایی می شود یا خیر، گفت: این لایحه به دولت ارائه شده و امیدواریم به سرعت از سوی دولت به مجلس منتقل شود تا در سال ۹۹ اجرایی شود. امیدواریم تا زمان ثبت‌نام کنکور این لایحه اجرایی شود، اگر تا این زمان اجرایی نشد سال بعدی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/4040/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر علوم جشنواره خوارزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سال جاری با اشاره به در پیش بودن بودن مرحله اول کنکور سراسری، برگزاری مطلوب این رویداد علمی بزرگ را با اهمیت توصیف و اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری کنکور سراسری بهره خواهیم برد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مریوان در ادامه از همکاری و تعامل سایر ادارات و نهادهای شهرستان از جمله ادارات خدمات‌رسان با آموزش و پرورش در برگزاری کنکور سراسری خبر داد و گفت: ان‌شاالله بزرگترین ماراتن علمی کشور در معیت برنامه‌ریزی صحیح در نهایتِ آرامش داوطلبان برگزار خواهد شد.

فرماندار مریوان در ادامه به پیش رو بودن هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم و ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه باید حافظ شأن و جایگاه فرهنگیان عزیز باشند چرا که آنان تأثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی دارند.

کد خبر 6086439

دیگر خبرها

  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم