Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پور با بیان اینکه طرح کاشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد عشایر انجام می شود، گفت: تاکنون ۱۱۵ نفر از عشایر متقاضی طرح كشت گياهان دارويی به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین حسین پور» امروز (24 آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف اداره کل امور عشایر استان ارائه خدمات پروژه های عمرانی در قالب (آبرسانی سیار - مرمت ایلراه- گاز رسانی –  نفت رسانی- مرمت و بهسازی چشمه - چاه مالداری- و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) در شهرستان ها است که از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار می شود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت 81 هزار نفری عشایر استان که 13.2 درصد جمعیت عشایر کشور را شامل می شوند،گفت: از ابتدای دولت یازدهم شاخص های برخورداری جامعه عشایری از آب بهداشتی سالم ودسترسی به راه مناسب تا سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است.

 

وی افزود: در زمینه اختصاص اعتبارات نیز مجموع منابع ملی اختصاص یافته و اعتبارات سایر دستگاه های اجرایی استان جهت خدمت رسانی به جامعه عشایری از سال 84 تا پایان سال گذشته مبلغ 74میلیارد و 682 میلیون ریال بوده،در حالیکه طی سال جاری مبلغ 182 میلیارد ريال نزدیک به 2.5 برابر کل اعتبارات 13 سال گذشته به این اداره کل اختصاص یافته است.
 

حسین پور ادامه داد: خشکسالی های چندین ساله و محرومیت استان، لزوم استفاده بهینه از منابع  و اعتبارات مالیات برارزش افزوده سهم عشایر جهت اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهرستان‌ها را مورد توجه قرارداده است .

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: بر طبق بند ب ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه (مالیات بر ارزش افزوده) سهم  روستاه ها و مناطق عشایری، 30 درصد عوارض وصولی ماده 38  قانون مالیات بر ارزش افزوده  است، که سهم استان در سال جاری تا کنون 35 میلیارد ریال بوده که برای اجراء پروژه های عمرانی؛ ساخت منبع آب آشامیدنی، منبع ذخیره آب واحداث آبشخور، مرمت قنوات، بازگشایی ایلراه عشایری، مرمت وبهسازی چشمه وچاه مالداری، استخر ذخیره آب، خرید تلمبه های بادی، پنل های برق خورشیدی و...... اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه طرح کاشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری در راستای ایجاد اشتغال پایدار  و تنوع بخشی به تولیدات و افزایش درآمد عشایر انجام می شود، عنوان کرد: به دلیل ظرفیت بالای کشت گیاهان دارویی استان، تفاهم نامه ای بین اداره کل امور عشایر و مرکز آموزش تحقیقات و آموزش کشاورزی در استان به منظور آموزش صحیح کاشت، داشت، برداشت و فرآوری گیاهان دارویی در سال 1398 منعقد شده  و تاکنون در 5 شهرستان سربیشه، بشرویه، خوسف،بیرجند و قاین برگزار شده است.

 

حسین پور گفت: تاکنون تعداد 115 نفر از عشایر متقاضی تسهیلات 4درصد پنج ساله به مبلغ  12 میلیارد و 510 میلیون ریال به بانک معرفی شدندکه 23 نفر به مبلغ 2 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم قرآن فعالیت های مسجدی مسجد کانون های مساجد کانون های مساجد شیراز مسابقات قرآنی آبرسانی سیار اختصاص اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات


به گزارش تابناک، بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.

در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.

علاوه‌ براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین