Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ساخت این تعداد پل در راه های روستایی خسارت دیده از سیل بهار امسال در دستور کار است اما،  هنوز اعتباری برای بازسازی خسارت های سیل تخصیص داده نشده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ساخت ۱۱ دستگاه پل، به مناقصه رفته است و اجرای مابقی هم در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر بدیعی مقدم افزود: در صورت بهره برداری از این پل ها، بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به سیل و بسته شدن راه های روستایی، برطرف می شود.  

وی با بیان اینکه یکی از چالش ها و دغدغه ها برای انجام پروژه های عمرانی، تخصیص اعتبار به صورت اسناد خزانه با سررسید یک تا سه ساله است، اظهار داشت: این امر سبب شده تا هزینه اجرای کارها بالا رفته و البته پیمانکاران هم برای اجرای آن اقبال ندارند

بدیعی مقدم در بخش دیگر سخنان خود در باره اجرای طرح ابرار گفت: در سطح کشور، ساخت و بهسازی بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی، بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که در این استان هم اجرای پروژه ها در ۵۵ کیلومتر راه روستایی برنامه ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: البته ما برای اجرای پروژه های بهسازی و ساخت راه در ۷۰ کیلومتر محور روستایی هدف گذاری کردیم و این پروژه ها تا پایان سال مالی جاری، به بهره برداری خواهد رسید.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره ساماندهی مسافربران شخصی گفت: پیگیری هایی برای جلوگیری از فعالیت این افراد، انجام شده است البته از مردم انتظار می رود با ناوگان مسافربران پلاک شخصی مسافرت نکنند.  

وی افزود: رویکرد این است که رانندگان این ناوگان، مجوزهای لازم را دریافت کنند و با رعایت ضوابط، وارد چرخه فعالیت حمل و نقل عمومی شوند اما در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، به طور مثال،  بیشتر ناوگان مسافربران شخصی، پراید است و این ناوگان نمی توانند در حمل و نقل عمومی جاده، فعالیت کنند.

بدیعی مقدم به طرح زمستانه امسال اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه آغاز شده است و در آن ۲۱ گردنه برف گیر استان زیر پوشش خدمات راهداران و ۲۲ گروه راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: امسال ۲۷ هزار تن شن و نمک، برای استفاده در شرایط یخبندان و برفی، تهیه و ذخیره سازی شده است.  

بر این اساس اکنون میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۴۷ درصد است که این رقم در سطح کشور ۵۷ درصد است.  

طول راه های روستایی خراسان شمالی حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را شامل می شود و این استان در این شاخص رتبه ۱۳ کشوری را دارد.

برچسب‌ها خسارت سیل راهداری توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل راهداری توسعه روستایی خراسان شمالی خسارت سیل راهداری توسعه روستایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه

ایسنا/کرمان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساردوئیه جیرفت از بازگشایی و تیغ زنی ۴۵ کیلومتر راه روستایی در این بخش خبرداد که در اثر بارش‌ها و سیل اخیر مسدود شده بودند. 

قاسم مقبلی امروز، پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازگشایی راه‌های روستایی که در اثر بارش‌های اخیر مسدود بودند، گفت: با توجه به بارش‌های سیل آسا در این منطقه و انسداد برخی از راه‌های روستایی، اکیپ‌های راهداری با تمام توان در محل حاضر شده و اقدام به بازگشایی و تیغ زنی این مسیرها کردند.

وی از بازگشایی راه‌های روستایی گور و ده ویران و توابع آن‌ها در پی بارندگی‌های هفته گذشته در جنوب کرمان به طول ۴۵ کیلومتر خبر داد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های راهداران، در حال حاضر همه راه‌های روستایی در این منطقه بازگشایی شده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی