Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@07:25:51 GMT

تشدید نظارت بر بازار در آستانه «شب یلدا»

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۶۱۶۱

تشدید نظارت بر بازار در آستانه «شب یلدا»

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی از طرح تشدید نظارت بر توزیع و خدمات کالا شب یلدا خبر داد و گفت: طرح پویش مردمی کشوری «بدون درج قیمت نمی‌خریم» در استان هم‌زمان با کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی تهوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از ضرورت کنترل و نظارت بر شبکه‌های توزیع و خدمات کالا تأکید کرد و افزود: این طرح یک روز پس از افزایش قیمت بنزین با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق بازرگانی و اصناف در خراسان‌جنوبی عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۱۲ جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری افزود: پنج مورد آن فقط مربوط به طرح بررسی و نظارت بر قیمت اقلام اساسی و مایحتاج مردم بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ هفت طرح نظارتی نوروز ۹۸، رمضان، ویژه خدمات عمومی، بازگشایی مدارس، درج قیمت کالا، ویژه نظارت و بازرسی خدمات کالا انجام شده و از ۲۵ آذر نیز طرح شب یلدا اجرایی می‌شود.

تهوری از راه‌اندازی سه ایستگاه ثابت بازرسی در بیرجند خبر داد و گفت: در کنار سامانه گزارش مردمی ۱۲۴ و ستاد معاونت بازرسی سازمان در بلوار شهدای عبادی، ایستگاه‌های میدان ابوذر، میدان امام و چهار مصلی در شیفت‌های صبح و بعدازظهر فعال شده است.

وی با بیان اینکه روند گزارش‌دهی به سامانه ۱۲۴ و ایستگاه‌های ثابت سازمان صمت خراسان‌جنوبی سیر نزولی دارد، تأکید کرد: تعداد تماس مردمی از ۵۴۳ به ۱۶۰ مورد در روز کاهش پیدا کرده است.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به دریافت پنج هزار و ۳۰۳ مورد گزارش مردمی مبنی بر گران‌فروشی ابراز داشت: طی ۷۴ هزار ۷۸ مورد بازرسی هزار ۷۲ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

تهوری با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده تخلفات تعزیراتی ۲۷ میلیارد و ۷۴۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۱۴۹ ریال است، خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۴۴۲ ریال به شاکیان خصوصی برگشت داده شده است.

 وی به پنج هزار و ۵۶ گزارش مردمی در ارتباط با طرح نظارتی بر توزیع کالا و خدمات از تاریخ ۲۵ آبان ماه تا ۲۳ آذرماه امسال و ثبت ۳۶۰ مورد در سامانه صمت خراسان‌جنوبی گفت: طی هفت هزار و ۲۶۴ بازرسی ۳۳۷ پرونده تخلفات به ارزش یک میلیارد و ۳۵۱ میلیون ۶۷۲ هزار و ۵۹۸ ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده که مبلغ ۲۳۶ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۴۲ ریال به شاکیان خصوصی برگشت داده شده است.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیشترین تخلفات صورت‌گرفته را مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور فروش، گران‌فروشی و تقلب دانست و افزود: فراوانی تخلفات در واحدهای خوار و بار، صیفی‌جات، نان، لوازم خانگی، پوشاک و لاستیک نیز است.

تهوری با بیان اینکه در آستانه شب یلدا با افزایش تقاضاهای مردم در برخی گروه‌های کالایی همچون میوه، آجیل و شیرینی مواجه هستیم لذا طرح تشدید نظارت بر توزیع و خدمات کالا در سطح بازار مرکز خراسان‌جنوبی و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی از طرح پویش مردمی کشوری با موضوع «بدون درج قیمت نمی‌خریم» خبر داد و گفت: عدم درج قیمت کالا و خدمات بر اساس ماده ۶۵ قانونی صنفی به‌عنوان پایه تخلفات محسوب می‌شود و اجرای این طرح می‌تواند در تعدیل قیمت‌های پایه بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/69014/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی بازار شب یلدا بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسانات طبیعی در بازار طلا

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که بیش از ۲۴ ساعت است که با پایان یافتن تعطیلات آخر هفته میلادی، معاملات فلزات گران بها در بازار جهانی از سر گرفته شده، قیمت طلا از آرامش و ثبات در بازار حکایت دارد.

در معاملات اخیر، قیمت طلا تنها ۱۴ دلار افزایش یافته که با توجه به نوسانات ماه‌های گذشته کاملاً طبیعی بود و هیچ نشانه‌ای از انتظار برای تشدید تنش در خاورمیانه بین ایران و رژیم صهیونیستی یا هجوم سرمایه داران برای تبدیل دارایی‌های خود به طلا در آن دیده نمی‌شود.

بر همین اساس قیمت طلا نسبت به دیروز ۱۳.۸ دلار رشد کرد و به ۲۳۵۶ دلار در هر انس رسیده است. قیمت نقره هم ۸۰ سنت بالا رفت و به ۲۸.۶۴ دلار در هر انس رسید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اولاً بازارهای مالی معمولاً سریع‌ترین واکنش را به هرگونه احتمال تشدید تنش در مناطق مهمی نظیر خاورمیانه از خود نشان می‌دهند و ثانیاً از آنجا که طلا به عنوان یک دارایی ایمن و کم ریسک در بازار جهانی شناخته می‌شود سرمایه‌داران در زمان بحران تلاش می‌کنند تا دارایی‌های پرریسک خود را به این فلز گرانبها تبدیل کنند.

در چنین مواقعی همواره قیمت طلا در بازار جهانی رشد چشمگیری را به ثبت می‌رساند. اما از آنجا که به نظر می‌رسد فعالان این بازار پیش بینی فروکش کردن تنش در خاورمیانه را دارند شاهد بازار متعادلی در معاملات امروز بودیم.

کد خبر 6079260 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نوسانات طبیعی در بازار طلا
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان سال
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار ایلام
  • بیش از ۲ تُن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی حذف شد
  • حذف 2 تُن فراورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد
  • ۱۴۱ واحد غیربهداشتی پلمب شد