Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:44:18 GMT

فناوری نانو در بودجه ترور شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۶۳۱۳

دکتر سعید سرکار در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ برای ستاد توسعه فناوری نانو به خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز بودجه نهایی نشده ما منتظر هستیم که ببینیم برای توسعه فناوری نانو در کشور چه بودجه ای به تصویب می رسد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو  با بیان اینکه بودجه ای که برای ستاد توسعه فناوری نانو در سال ۹۸ به تصویب رسید نسبت به سال قبل نصف شده بود، عنوان کرد: مشکل ما، بودجه امسال نیست ؛ امسال طبیعتا طبق معمول بر اساس بودجه سال گذشته، بودجه سال ۹۹ فناوری نانو را به تصویب می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته بودجه ما نصف شد و امسال لطف می کنند بودجه را هفت الی هشت درصد اضافه می کنند؛ این معنا ندارد؛ فرض کنید تنه درختی را بریده اند تا این درخت شاخ و برگ بدهد زمان می برد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: بودجه ستاد توسعه فناوری نانو، بودجه عملکردی نیست که براساس عملکردها افزایش یا کاهش پیدا کند؛ اگر اینطور بود باید این بودجه با توجه به توسعه نانو و پیشگام بودن این فناوری در جهان افزایش می یافت و هر ساله اضافه می شد.

سرکار  با اشاره به هفت الی هشت درصدی که قرار است بودجه نانو افزایش بیابد خاطر نشان کرد: وقتی بودجه در سال گذشته نصف شده و امسال ۸ درصد اضافه شود نمی تواند کمکی به این حوزه کند؛ از طرفی هم که بودجه معمولا تا چند درصد در طی سال محقق می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو عنوان کرد: وقتی حوزه ای خوب کار می کند و در عرصه دنیا پیشگام است، به نظرم قضیه بودار است که بودجه آن به این میزان کاهش پیدا کند؛ چرا که «فناوری نانو» ظرفیت بالایی از خود نشان داده و از سوی دیگر رشد قابل توجهی نیز داشته است.

وی تاکید کرد: کل  فناوری نانو با این بودجه در سال گذشته ترور شد و هیچکس به ما توضیح نداد؛ اکنون می بینیم در لایحه پیشنهادی هفت الی هشت درصد بودجه نانو قرار است اضافه شود.

سرکار ادامه داد: با این شوکی که به ما وارد شد نمی توانند ما را از شوک خارج کنند؛ ما خیلی از برنامه هایمان روی زمین مانده و بدهی هایی ناشی از کاهش بودجه داریم؛ بدین صورت پروسه پرداخت بدهی ها به دلیل کمبود منابع طولانی تر خواهد شد و شاید این کارها به ثمر نرسند.

وی با بیان اینکه ما در سراشیبی در حال سقوط هستیم،  تاکید کرد: چاره ای نیست مگر اینکه این خسارت ها جبران شوند و ما بتوانیم برنامه های آتی خود را پیش ببریم.

سرکار افزود: باید بودجه را مجلس مورد بررسی قرار دهد تا ببینیم که چه می شود؛ ابتدا توکلمان به خداست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تلاش شده با اختصاص ده هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار، فاصله توسعه‌ای بین محلات را کم کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری، گفت: در این کمیته تلاش شده توسعه محلات کم برخوردار و اختصاص بودجه به آن به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

وی از اختصاص نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار در سال 1403 خبر داد و افزود: بیشترین بودجه عطف به این مهم در منطقه 6 با مبلغ 1830 میلیارد ریال، منطقه یک با مبلغ 1470 میلیارد ریال و منطقه 5 در رتبه بعدی قرار دارد.

عضو کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری تصریح کرد: ذیل به تحقق عدالت منطقه‌ای در محلات شهر قم، برای توسعه‌بخشی از این محلات، بودجه‌ای از اراضی 48 و 32 هکتاری با عددی بالغ‌بر 3 هزار و 465 هزار میلیارد ریال است.

وی توجه به تعداد محلات و رعایت توازن در اختصاص بودجه مناطق را مهم خواند و بیان کرد: بر اساس مطالعات و نیازسنجی که از محلات کم برخوردار انجام‌شده، این بودجه اختصاص داده‌ شده و تلاش شده عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی در همه محلات رعایت شود.

طلایی کم شدن فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات را یکی از دستاوردهای کمیته دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسعه خوبی در این محلات اتفاق افتاده و اجرای پروژه‌های عمرانی با نگاه عدالت محوری و ایجاد توازن است.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد هستیم که تعادل نسبی مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری در تمام حوزه‌های مختلف رعایت شده است و امیدواریم به‌زودی با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام در مناطق مختلف قم شاهد بهره‌مندی مردم شریف قم از این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت