Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:45:34 GMT

حضور ۶ تیم ایرانی در جام باشگاه‌های کشتی جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۶۴۵۵

حضور ۶ تیم ایرانی در جام باشگاه‌های کشتی جهان

«عبدالمهدی نصیرزاده» روز یکشنبه در رابطه با برگزاری ششمین دوره جام باشگاه‌های کشتی آزاد و فرنگی جهان در بجنوردT اظهار داشت: این رقابت ها از ۲۶ آذرماه با ورود تیم‌ها آغاز و تا ۲۹ همین ماه ادامه خواهد داشت. تا امروز در رشته کشتی آزاد تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ۳ تیم برتر لیگ و نمایندگان ایران حضور خود را در جام باشگاه‌های جهان قطعی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر تیم‌های چین، قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و هند اقدامات لازم را برای شرکت در این رقابت‌ها انجام دادند.  

وی افزود: در کشتی فرنگی نیز تیم‌های بازار بزرگ ایران، سینا صنعت ایذه و گهر زمین سیرجان به عنوان ۳ تیم برتر لیگ، نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های جهان خواهند بود. از سوی دیگر تیم‌های جمهوری آذربایجان، گرجستان و هند هم حضور خود را قطعی کرده‌اند. پیگیر هستیم تا تیم ارمنستان هم به این جمع اضافه شود. بدین ترتیب مسابقات کشتی آزاد با حضور ۸ تیم و کشتی فرنگی با حضور ۶ یا ۷ تیم برگزار خواهد شد. البته تیم روسیه هم اعلام آمادگی کرده بود، اما شرایطی پیش آمد که حضور این تیم میسر نشد.  

رییس سازمان لیگ کشتی در ادامه عنوان کرد: ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان بر اساس تقویم اتحادیه جهانی و همچنین قوانین و مقررات این اتحادیه برگزار می‌شود. ۲۶ آذرماه ورود تیم‌های کشتی فرنگی، سپس عصر همان روز کلینیک داوران، کلینیک مربیان و قرعه‌کشی این رقابت‌ها را در برنامه داریم. صبح چهارشنبه ۲۷ آذرماه نیز ابتدا وزن کشی برگزار می‌شود و سپس مسابقات رسما آغاز خواهد شد. مراسم افتتاحیه رقابت‌ها نیز بعدازظهر همان روز انجام می شود. بعد از این مراسم نیز دور مقدماتی ادامه خواهد داشت. عصر ۲۸ آذرماه نیز مسابقات رده‌بندی و فینال کشتی فرنگی برگزار می‌شود.  

نصیرزاده ادامه داد: به همین ترتیب روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه تیم‌های کشتی آزاد وارد بجنورد می‌شوند و سپس کلینیک مربیان، داوران و قرعه‌کشی نیز همان روز برگزار می‌شود. پنجشنبه ۲۸ آذرماه و صبح جمعه ۲۹ آذرماه مسابقات کشتی آزاد در مرحله مقدماتی پیگیری می‌شود. در نهایت عصر جمعه هم رده‌بندی و فینال مسابقات کشتی آزاد برگزار می‌شود و مسابقات رسما پایان می‌پذیرد.  

رییس سازمان لیگ کشتی درباره نحوه قرعه‌کشی رقابت ها بیان داشت: بعد از مشورتی که با سرپرست مسابقات و دیگر عوامل فنی این رقابت‌ها داشتیم، مقرر شد درباره نحوه قرعه‌کشی در همان کلینیک مربیان و بعد از مشورت با آن‌ها تصمیم‌گیری شود.  

وی در خصوص جایزه دلاری مسابقات گفت: جایزه دلاری این مسابقات در مجموع ۶۰ هزار دلار است که ۳۰ هزار دلار مربوط به کشتی آزاد و ۳۰ هزار دلار مربوط به کشتی فرنگی خواهد بود. تیم قهرمان ۱۵ هزار دلار، نایب قهرمان ۱۰ هزار دلار و تیم سوم ۵ هزار دلار دریافت می‌کنند.  

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که ارفاق وزن برای کشتی‌گیران در نظر گرفته شده یا خیر، اظهار داشت: در لیگ داخلی وزن‌کشی را شب قبل از مسابقات انجام می‌دادیم، اما در جام باشگاههای جهان وزن کشی صبح روز مسابقه است. البته ۲ کیلوگرم ارفاق وزن را در نظر گرفتیم.  

رییس سازمان لیگ کشتی ادامه داد: هر تیم داخلی می‌تواند تا ۲۰ کشتی‌گیر جذب کند و ۲ کشتی‌گیر در ترکیب خود داشته باشد. برای تیم‌های خارجی ظرفیت ۱۵ کشتی‌گیر در نظر گرفته شده که آن‌ها هم می‌توانند از ۳ کشتی‌گیر خارجی بهره ببرند.  

وی در رابطه با آخرین شرایط سالن برگزاری مسابقات و آمادگی میزبان گفت: از همان اول هم می‌دانستیم که استان خراسان شمالی از نظر زیرساختی برای برگزاری چنین رویداد بزرگی شاید در برخی موارد نقص‌هایی داشته باشد. با این حال با حمایت و پیگیری مسوولان استانی به ویژه شخص استاندار شرایط بسیار خوبی در بجنورد حکمفرما شده و استانداردهای بین‌المللی برای برگزاری پیکارها مهیا شده است. هدفمان این بود که با برگزاری مسابقات در چنین شهری باعث توسعه زیرساخت‌های ورزشی در آن استان شویم. از برکت برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان در همین چند روز استان خراسان شمالی از نظر تجهیزات پزشکی، خطوط هوایی و... توسعه پیدا کرده است.  

برچسب‌ها جام باشگاه های جهان کشتی فرنگی لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشتی آزاد ایران عبدالمهدی نصیرزاده فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جام باشگاه های جهان کشتی فرنگی لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشتی آزاد ایران فدراسیون کشتی جام باشگاه های جهان کشتی فرنگی لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشتی آزاد ایران فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل