Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:37:00 GMT

۴۰ درصد داروی دامی کشور در البرز تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۶۵۱۱

۴۰ درصد داروی دامی کشور در البرز تولید می‌شود

دکتر غلامرضا توکلی روز یکشنبه در بازدید از شرکت مکمل سازی واقع در شهرک صنعتی اشتهارد افزود:‌ در استان البرز ۴۳ کارخانه تولید دارو و درمان بخش دامپزشکی فعالیت می کنند که محصولات آن ها توسط ۱۵ شرکت پخش  در سراسر کشور توزیع می شود.

وی با اشاره به محدودیت های بوجود آمده در تامین مواد اولیه برای شرکت های مکمل سازی و داروسازی دامپزشکی اظهار داشت: با تمام این مشکلات و محدودیت ها،  لازم است کیفیت محصولات تولیدی حفظ شود تا هم به نفع دامداران به عنوان مصرف کننده و هم به نفع تولید کننده  باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی تاکید کرد: تولید محصولات کیفی منجر به اعتماد سازی بین تولیدکننده و مصرف کننده می شود و این امر بهترین تبلیغ برای تولیدکنندگان است.

وی یادآور شد: استان البرز از استان های برتر در تولید مکمل، دارو، واکسن، ضد عفونی کننده و مواد بیولوژیک دامپزشکی است.

بررسی و نظارت بر عملکرد شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده دارو و واکسن به صورت مستمر و همچنین در قالب طرح رصد و پایش تامین تا توزیع داروها، مواد بیولوژیک و مکمل های دامپزشکی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان البرز و ادارات تابعه شهرستانی با همکاری سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان البرز صورت می گیرد.

وجود صنایع داروسازی و دامپزشکان خبره در استان البرز منجر به موفقیت این استان در اجرای طرح های واکسیناسیون و جلوگیری از شیوع یا کنترل به موقع بیماری های دامی و طیور می باشد.

برچسب‌ها واکسن سازمان دامپزشکی کشور استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن سازمان دامپزشکی کشور استان البرز واکسن سازمان دامپزشکی کشور استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵۶ قلم انواع داروی دامپزشکی از چرخه مصرف در اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، در بازدیدهای مستمر کارشناسان واحد تشخیص و درمان این شبکه از داروخانه های دامپزشکی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۵۶ قلم انواع داروهای تاریخ گذشته شامل تعداد ۲۱۷ ویال انواع داروهای تزریقی، ۳۵ لیتر انواع سرم، ۸۱ تیوب انواع پماد، حدود ۲۸ لیتر انواع محلول های خوراکی، ۱۱ کیلوگرم انواع پودرهای خوراکی، سه کیلوگرم انواع پودر سم و ۱۱ لیتر انواع ضد عفونی کننده توقیف شده است.
سعید راعی رئیس شبکه با اشاره به سلامت غذای جامعه و نظارت لازم بهداشتی از مزرعه تا سفره با نظارت سازمان دامپزشکی کشور، یکی از شاخصه های مهم در تحقق این مهم را استفاده از داروها و اقلام بیولوژیک مجاز و تحت نظارت سازمان دامپزشکی در دامداری ها، مرغداری ها و واحد های پرورشی منابع غذایی انسانی دانست.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در پایان گفت: استفاده از داروهای غیر مجاز علاوه بر آسیب رساندن به دام باعث خسارت مادی به دامدار و صنعت دام و طیور کشور می شود.

دیگر خبرها

  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی
  • خروج ۵۶ قلم انواع داروی دامپزشکی از چرخه مصرف در اردستان