Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:04:55 GMT

فقر جلوه بصری در ورودی بیمارستان دهدشت+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۶۶۳۷

فقر جلوه بصری در ورودی بیمارستان دهدشت+تصاویر

نبود جلوه بصری در فضای بیرونی بیمارستان دهدشت آرامش را در بدو ورود از بیمار سلب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، طراحی فضای بیمارستان‌ها و معماری آن در سلامت بیمار و همراهان او نقش مؤثری دارد.

نمای بیرونی بیمارستان که در بدو ورود نگاه را به خود جلب می‌کند باید فاکتور زیباشناختی و جلوه بصری داشته باشد تا روحیه‌ای با نشاط همراه مراجعه کنندگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کالبد و محیط خارجی مرکز درمانی می‌تواند کیفیت محیط درمانی را تحت تأثیر قرار دهد جلوه بصری ورودی بیمارستان دهدشت بسیار نا به سامان و مانند ساختمان جنگ زده است.

نمای بی‌روح ورودی بیمارستان

تنها بیمارستان دولتی کهگیلویه که علاوه بر جمعیت 130 هزار نفری کهگیلویه سه شهرستان همجوار را هم پوشش می‌دهد نمای بیرونی بی‌روحی دارد و سردر آن خالی از جلوه مناسب است.

بیمارستان محلی برای بهبود وضعیت جسمانی بیماران است و باید فضایی آرامش‌بخش برآن حاکم باشد که تک تک عناصر پیرامون در این آرامش روحی و روانی مؤثر است در صورتی که از ورود به بیمارستان امام خمینی دهدشت  بنگری نا به سامانی بصری موج می‌زند و در عوض صدای رانندگانی که برای سوار شدن مسافران داد و بوق می‌زنند همراهتان است و آرامش را از بیمار و همراههان سلب می‌کند.

وقتی ورودی بیمارستان پارکینگ تاکسی‌ها می‌شود!

پارک خودرو جلوی بیمارستان و محوطه آن باعث شلوغی و بی‌نظمی و ایجاد مزاحمت برای بیماران شده است و با وجود انعکاس این مشکلات در خبرگزاری فارس اقدامی در جهت بهبود شرایط صورت نگرفته و همچنان درب ورودی بیمارستان و اورژانس ایستگاه تاکسی است.

لشکرکشی در ساعات ملاقات از دیگر مشکلات این مرکز درمانی است در ساعات ملاقات راهروهای بیمارستان مملو از جمعیتی است که برای عیادت از بیمار راهی بخش‌ها می‌شوند و این ازدحام علاوه بر اخلال در نظم بیمارستان برای بیماران بستری ایجاد مزاحمت می‌کند.

 

 

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت با قدردانی از خبرنگار فارس درباره پیگیری مشکلات بیمارستان می‌گوید« توقف تاکسی‌ها جلوی بیمارستان معضل اساسی است و مسؤولان شهرداری، تاکسیرانی و پلیس راهور برای رفع آن اقدام نمی‌کنند.»

محمدطاها خادمی گفت: در حالی که درب ورودی مشترک بیمارستان و اورژانس است  پارک خودروها و راه‌اندازی ایستگاه تاکسی درست در جلوی بیمارستان به هیچ وجه قابل توجیه نیست و اینکه چرا شورای ترافیک چاره‌اندیشی نمی‌کند سؤال‌برانگیز است.

وی اضافه کرد: پارک کردن تاکسی‌ها جلوی بیمارستان مانع خدمات‌رسانی به موقع به بیماران می‌شود.

خادمی افزود: شهرداری موظف است پارکینگ احداث کند تا از ترافیک ناشی از پارک خودروهایی که برای عیادت از بیمار جلوی بیمارستان سد معبر شده‌اند جلوگیری شود.

وی در خصوص بی‌روح بودن نمای خارجی بیمارستان تصریح کرد: تابلوی سردرب آماده شده و به زودی نصب خواهد شد.

این مسؤول گفت: در سال‌های اخیر و به ویژه با اجرای بسته هتلینگ طرح تحول سلامت همه بخش‌های قدیمی بیمارستان بازسازی و به تجهیزات و وسایل جدید پزشکی مجهز شدند و چندین بخش جدید از جمله گوش و حلق و بینی، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، ام‌آر‌آی، آ‌سی‌یو نوزادان، اعصاب و روان، رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن به آن اضافه شد به طوری که تعداد تخت‌ها از 160 به 230 افزایش یافت.

خادمی افزود: به طور میانگین ماهانه 12 هزار نفر به صورت سرپایی و 2 هزار و 600 نفر بستری از خدمات بیمارستان امام خمینی دهدشت برخوردار می‌شوند.

به گزارش فارس، بیمارستان دهدشت قدمتی 20 ساله دارد؛ زمین این مرکز درمانی سال 1364 از سوی خیرین اهدا و ساختمان بیمارستان در سال 1378 افتتاح شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع و با زیربنای 15 هزار متر مربع در یک طبقه احداث شده است که قریب به 50 هزار متر مربع فضای سبز دارد.

اگرچه بیمارستان با داشتن 16 بخش درمانی، 4 بخش پاراکلینیکی، 235 تخت فعال و 59 تخت ستاره‌دار، راه‌اندازی اورژانس، ایستگاه اورژانس هوایی و نیز مجهز بودن به بروزترین دستگاه‌های اعمال جراحی حرف‌هایی برای گفتن دارد اما کمبودها و مشکلاتی هم دارد که نیازمند توجه ویژه است.

تخت‌های بیمارستان جوابگوی نیاز نیست و به خصوص در فصولی که شیوع یک ویروس از جمله آنفلوانزا باعث افزایش مراجعه‌کنندگان می‌شود کمبود تخت بیش از هر زمانی به چشم می‌آید و ارائه خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام/82016

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان دهدشت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم

بهار فصل شکفتن است در این فصل گل‌ها لباس‌های رنگارنگ خود را به تن می‌کنند و در طبیعت خودنمایی می‌کنند. این روز‌ها شهرستان بوئین میاندشت نیز با شکوفه‌های درختان رنگارنگ شده است و طبیعت بهاری در این منطقه رخ نمایی می‌کند.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

منبع: توکلی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

رنگین شدن دشت‌های انابد با شکوفه‌های کلزا + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نصب بنر اموات در دهدشت ممنوع است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر
  • نصب بنرهای اموات در ورودی های شهر دهدشت ممنوع است
  • پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان
  • برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان
  • رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش
  • جلوه نمایی لاله‌های واژگون در دشت‌ خمبی گرمه
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر