Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه این مجلس قابل نقد است اما حواس‌مان باشد که مجلس است که مظهر دموکراسی، انتخاب ملت و حق ملت است.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی وکیلی» در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جریان دانشجویی که در تحولات ایران از بدو تاکنون همواره پیشرو بوده، نقش لیدر را ایفا کرده و بر تحولات بیرون دانشگاه تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان در تحولات نفت، تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس نقش پیش روی داشتند اما سالیانی است که جریان دانشجویی از پیشرویی به پسرویی به عقب رانده شدند و دانشگاه بیش از اینکه باید تاثیرگذار باشد تاثیرپذیر است.

وی اظهار کرد: از ۱۶ آذر تا ۲۲ آذر بیش از ۲۰ دانشگاه برای مناظره و سخنرانی از من دعوت کردند اما به استثنای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هیچ کدام از دعوت کنندگان جریانات دانشجویی اصلاح طلب نبوده‌اند بلکه بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل و یا جامعه اسلامی بودند که این مساله بشارت خوبی نیست.

این عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: اینکه جریان سرزنده و تحول آفرین اصلاحات که گفتمانش برآیند خاستگاه دانشگاه است و امروز این چنین غیبت دارد بسیار هشدار دهنده و برای آینده دلهره آمیز است. آیا در دولت آقای روحانی دانشگاه‌های ما برای حرکت‌های اصلاح طلبانه این چنین پرهزینه شده که من نماینده اصلاح طلب باید تنها به میزبانی جریانات اصولگرا در دانشگاه حضور پیدا کنم؟ اگر اینست که باید گفت وامصیبتا.

وکیلی تصریح کرد: حکمرانی خوب در یک جامعه مردم سالار از رهگذر مجلس کارآمد میسور است، مجلس امروز به عنوان مظهر مردم سالاری و جمهوریت در نظام براساس اراده نانوشته ای مورد هجمه ای بی سابقه است و گرفتار ضد کارکرد شد، صدای ملت، پژواک صدای اصلی این مجلس نیست اما این هجمه بی‌سابقه به مجلس به نظرم یک توطئه است. اصلاح طلب و اصولگرا مسابقه گذاشتند که این مجلس را از چشم ملت بیندازند، ملت را نسبت به صندوق رای بی تفاوت کنند و نسبت به اینکه باید مجلسی شکل بگیرد و نمایندگانی از جانب ملت باید به مجلس بروند تا فریادگر حقوق آنان باشد، اراده ای وجود دارد که ملت را نسبت به چنین کارکردی بی تفاوت کنند. به عبارتی گویا اراده ای وجود دارد برای که جمهوریت نظام را بیش از پیش تضعیف کند.

این عضو هیات رییسه مجلس عنوان کرد: با وجود اینکه این مجلس قابل نقد است و هم اکنون در راس امور نیست اما حواسمان باشد که بالاخره این مجلس است که مظهر دموکراسی، انتخاب ملت و حق ملت است. ملت اگر مجلس را نداشته باشد تریبونی برای پژواک صدایش ندارد.

وکیلی تاکید کرد: برای دوم اسفند دو جریان سیاسی فرای گفتمان‌های رسمی در مقابل هم آرایش گرفتند، یک جریان که به رای ملت اعتقادی ندارد و همواره پیروزی خود را در غیاب ملت می داند و نبود ملت را شرط پیروزی و ورود به قدرت می داند و جریان دیگری که اعتبارش را در گرو حضور ملت می داند. دو جریان سیاسی در کشور فرا جریانات سیاسی خود را برای دوم اسفند آماده می کنند؛ جریان غیرمردمی که امروز زودهنگام جشن پیروزی می گیرد به این امید که شاید ملت نیایند، جریانی که پیروزی خود را در نیامدن ملت می داند آیا می‌تواند در بزنگاه‌ها فریادگر حقوق ملت باشد؟

وی ابراز عقیده کرد: وضع کنونی به لحاظ شرایط و میزان بدی که دارد تنها نقطه مورد اشتراکی همه ماست، اصلاح‌طلب و اصولگرا و همه کسانی که در قدرت هستند، می‌گویند وضع کشور بد است و مردم، جوان بیکارف مادری که نداری را روی سفره‌اش می بیند، پدری که دست رنج زحمتش را امروز نمی‌تواند ببیند، استاد دانشگاه، دانشجو، تاجر و کارگر هم این وضع بد را با تمام وجودشان دارند لمس می کنند اما اینکه چرا و چقدر بد است با هم اختلاف داریم فرق من اصلاح طلب با یک اصولگرا در همین است. میزان بدی شرایط به حدی است که اگر این دولت یا دولت دیگری باشد فرقی نمی کند؛  سعید جلیلی یا سید محمد خاتمی و یا محمود احمدی نژاد تا به دلایل واقعی بدی شرایط وافق نشویم و دنبال راهکارهای واقعی نرویم شرایط همینی است که هست و عزم مهمی باید اتفاق بیفتد.

وکیلی ابراز عقیده کرد: ما مسئولان گویا میزان تورم و شکاف طبقاتی را تنها روی کاغذها متوجه می‌شویم اما وقتی تصمیم می گیریم و تصمیم مان ناظر به تغییر شرایط نیست به این معناست که باورمان نشده و از جنس ملت نیستیم و مثل ملت زندگی نمی‌کنیم که تصمیمات شوک‌وار و تکان دهنده و باعث تورم می گیریم.

وی گفت: باید برای تصمیم درست گرفت و نباید تصمیماتی گرفت که دودش به چشم ملت برود. در این شرایط آنچه که می تواند ملت را نسبت به وضعیت عزم، اراده اش را تغییر دهد و یأسش را کاهش دهد اینست که تصمیماتی بگیریم که بر امید ملت بیفزاید.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اتفاقات آبان ماه ابراز عقیده کرد: در آبان ماه نه رضا پهلوی عرضه این را دارد که در شهرهای ما راه بندان کند، تخریب کند و آتش بزند و شعار بدهد و نه منافقین و هر حرکت دیگری بلکه این جنبش فقر، گرسنگی، بیکاری و فساد است. صدای اعتراض مردم را به درستی بشنویم، بدانیم و باور کنیم که مردم در چه نقطه ای هستند البته مردم ایران نیازمند یادآوری نیستند که اگر بر جمهوری اسلامی خدشه ای وارد شود ایران تجزیه می شود، ملت ایران این را می دانند با وجود گرسنگی، فساد و بیکاری و برخی ناکارآمدی ها اگر جمهوری اسلامی خدشه وارد شود ایران به خطر می افتد پس حاضر نیستند ایران به خطر بیفتد اما از این هوشیاری و نجابت و صبر مردم، ما مسئولان پیام غلط نگیریم.

این عضو هیات رییسه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: اگر انتقاد دارم به مجلس به این خاطر است که ساختار انتخابات ما نخبه گزینی نیست بلکه محلی گزینی است و اشکال به مردم برنمی گردد، اشکال به قانون گذارانی که این قانون را تصویب کرده‌اند بر می گردد.

وی در ادامه با بیان این ادعا که « کسانی که بتوانند فاتحه خوانی بیشتر بروند شانس رای پیدا می کنندـ» خاطرنشان کرد: مجلس باید محل حضور مدرس ها و جای فریادهای ملی باشد. ما نیازمند قانون‌گذاری ملی هستیم.

وکیلی تصریح کرد: اشکال دوم مجلس دهم این بود که سه فراکسیون داشت که هر کدام یک سوم مجلس را دارند و بارها گفتم هیچ کسی مسئولیت این مجلس را نمی پذیرد چون سه جریان هستند که همدیگر را خنثی می کنند. اگر می خواهیم مجلس متفاوتی داشته باشیم باید مجلسی با اکثریت و اقلیت روشن باشد، مردم را دعوت کنید که انتخاب‌تان رنگ داشته باشد و آدم بی هویت، بی شناسنامه و خنثی انتخاب نکنند.

وی گفت: اگر امکانی و توانی وجود داشته باشد آرزویم اینست که این توان و امکان برای خدمت به زادگاهم تجمیع شود، مهمتر از این سامان دادن به این بلبشویی و روش سیاست ورزی است که در حوزه سیاست در بویراحمد و دنا حاکم است، نخبه‌کشی از سوی اصلاح‌طلب و اصولگرا در بویراحمد پرخطر است. به علت وضعیت حاکم بر بویراحمد و دنا با یک نفر که به نام قهرمان بیاوریم قابل بهبود نیست بلکه وضعیت بویراحمد نیازمند اجماع و اتحاد نیروهای دلسوز و نخبه از همه جریانات سیاسی است چراکه مشکل مردم چپ و راست به تنهایی نیست بلکه اینست که بر ثروت‌های بیکران نشسته اند اما گونه‌هایشان گونه‌های فقر است و بر دریای نعمت نشستند اما روی این دریا چین و چروک‌های فقر است.

این عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اعتماد به نفس مردم را برگردانیم تا دستاوردهای تربیتی‌اش را در زندگی خانوادگی و اجتماعی ببینیم، نخبگان سیاسی باید از منیت و هوای نفس دست بردارند و با هم یک آشتی نسبی کنند و تا اطلاع ثانوی سخت گیری، بدبینی و خودزنی را کنار بگذارند.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان این ‌که«دولت روحانی قابل نقد است»، گفت: بنا نیست که چون به آقای روحانی رای داده ایم پای همه اشتباهات را امضاء کنیم البته مثل دوستان رقیب ما که از احمدی نژاد هاله نور ساختند و کلا و زلفش را به خدا، پیغمبر و ارزش‌ها گره زدند و تمام ارزش‌ها را به مسلخ او بردند و در انتها همه به او پشت کردند، نیستیم و چنین کاری نمی کنیم. اگر قرارباشد همچنان در فرمول انتخاب اضطراری باشیم بهتر از آقای روحانی انتخاب نخواهد شد و اگر روزی فرصت دهند که نیروهای اصلی اصلاح طلب بیایند آن موقع هم خواهم گفت مسئولیت کارنامه‌اش را می پذیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كهگيلويه و بويراحمد دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است