Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان ۲۹۰ هزارهکتار محصول گندم به صورت دیم و ۱۸ هزار هکتار به صورت آبی کشت شده است که انتظار داریم بیش از ۴۵۰ هزار تن تولید گندم در سطح استان زنجان صورت گیرد.

حسین عامری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ارقام گندم کشت شده در سطح استان زنجان، اظهارک رد: ارقام متعدد و متنوع زیادی از محصول استراتژیک گندم در سطح استان کشت می‌شود که از این میان می‌توان به ارقام دیم همچون سرداری، آذر ۲، اوحدی، باران، و ارقام آبی از جمله پیشگام، الوند، اورم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در زمینه اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از کشت گندم در سطح استان زنجان، عنوان‌ کرد: تاکنون حدود ۲۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در فصل پاییز بین کشاورزان گندم‌کار استان و همچنین حدود ۱۲ هزار تن انواع بذور اصلاح شده توزیع شده است و نیز توصیه‌های فنی در این زمینه توسط کارشناسان به کشاورزان گندم‌کار شده است.

وی در ارتباط با توصیه‌هایی که توسط کارشناسان به کشاورزان گندم‌کار در زمینه کشت گندم صورت گرفته است، بیان‌ کرد: توصیه‌هایی که در رابطه با محصول مهم و جدی گندم به کشاورزان شده است، پیرموان مواردی همچون نحوه و چگونگی کودپاشی، چگونگی مصرف کردن بذر در هکتار، چگونگی استفاده از ماشین‌آلات و روش‌های بهبود کشت وجود داشته است.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان درخصوص سایر اقدامات انجام شده در زمینه کشت گندم، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سرمایه در ‌گردش، تهیه و تامین ماشین‌آلات، دستگاه‌های کارنده، تامین نهاده‌ها، نظارت مستمر بر مزارع، برگزاری ۶۰ کلاس آموزشی از جمله اقدامات و حمایت‌های انجام شده از گندم‌کاران استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید گندم در استان یزد

حاجی حسینی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان یزد  در مراسم روز ملی گندم و نان که در شهرستان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: ما باید همچون تقویت نظامی کشور به تولید این محصول ارزشمند که در سبد غذایی مردم است باید توجه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم هم تولید گندم در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان تولید و به سیلو‌های استان تحویل داده شد.

فتحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خاتم در جذب و توزیع نهاده‌ها رتبه اول را داراست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت