Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌بینی وضعیت هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از فردا (دوشنبه) از نواحی جنوب غرب به کشور است که از اوایل شب به تدریج نواحی جنوبی استان مرکزی نیز در دامنه فعالیت این سامانه قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی شده فعالیت این سامانه بارشی تا بامداد روز چهارشنبه در استان مرکزی ادامه داشته باشد و بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی این استان به صورت برف است اما در مناطق گرم‌تر به صورت باران و برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس با توجه به بارش برف، احتمال اختلال در تردد جاده‌ها و معابر شهری به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی این استان دور از انتظار نیست.

مرادی تصریح کرد: ساوه با بیشینه دمای ۱۲ و یک دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خمین با کمینه دمای چهار و چهاردهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۸۳ و هفت دهم میلی‌متر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها هواشناسی اراک استان مرکزی آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی اراک استان مرکزی آلودگی هوا هواشناسی اراک استان مرکزی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

کد خبر 6088282 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها