Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل که در گذشته به عنوان استانی پربارش شناخته می‌شد، در سال‌های اخیر با کاهش محسوس بارش روبه‌رو شده و امسال نیز پاییز با خست برف و باران روبه‌رو است. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در سال‌های اخیر اردبیل با کاهش محسوس بارش‌ها روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهایی که مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران ارائه می‌کند گویای این موضوع است که اردبیل با تغییر اقلیم روبه‌رو است و بارش‌ها در دراز مدت کاهش دارد.

هواشناسی ایران|آغاز بارش برف و باران از اواخر امروز/افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتیهشدار مدیریت بحران خوزستان درباره بارش باران؛ پیش بینی مواج شدن شمال خلیج فارسزنجانی‌ها زمستان کم بارشی پیش‌رو دارند؟

موضوعی که موجب شده هراس از کمبود منابع آبی را قوت بخشد. وضعیت جوی در استان اردبیل نشان می‌دهد که شرایط آب و هوایی در اردبیل با تغییر همراه است و علاوه بر تاثیرات منفی بر محیط زیست این منطقه، کشاورزان نیز از وضعیت بارش‌ها و ذخایر آبی زمین رضایت ندارند و برای میزان تولیدات کشاورزی سال آینده نگرانی‌ها شدت گرفته است.

کاهش بارش زراعی در 9 شهرستان

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه کل بارش زراعی از اول مهر تا 19 آذرماه  امسال 59.5 میلی‌متر است اظهار داشت: به نسبت بلند مدت بارش‌ها 23.1 درصد کاهش یافته است.

سیاوش محمدی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها به غیر از سرعین با کاهش بارش روبه‌رو هستیم تصریح کرد: به نسبت سال گذشته نیز میزان بارش‌ها 24.2 درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: در مقایسه با بارش زراعی سال گذشته نیز تمامی شهرستان‌ها به غیر از سرعین با کاهش بارش‌ها روبه‌رو هستند و بیشترین کاهش در بیله‌سوار، خلخال، کوثر و نمین مشاهده می‌شود.

افزایش نامحسوس بارش به نسبت سال گذشته

مدیرکل هواشناسی استان همچنین در مورد وضعیت بارش‌ها از ابتدای سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تا 19 آذر ماه میزان بارش 200.2 میلی‌متر است.

به گفته محمدی میزان بارش به نسبت بلند مدت 9.9 درصد کاهش اما به نسبت سال گذشته 9.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید به اینکه به نسبت سال گذشته میزان بارش در پارس‌آباد و گرمی کاهش و در مابقی شهرستان‌ها افزایش یافته است گفت: به نسبت بلند مدت نیز میزان بارش در اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر و نیر افزایش و در مابقی شهرستان‌ها کاهش یافته است.

بارش‌های پیش‌رو قادر به جبران کمبودها نیست

با توجه به قرارگیری در هفته پایانی آذرماه به نظر می‌رسد فرصت اندکی برای جبران کمبود بارش‌ها در استان داریم.

مدیرکل هواشناسی استان در این رابطه گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها در روزهای آینده سامانه بارشی وارد استان شده و هم موجب کاهش دما و هم بارش در سطح استان می‌شود.

محمدی افزود: با این وجود میزان بارش‌ها در حدی نیست که بتواند کسری به نسبت دوره بلند مدت را جبران کند و بارش‌ها به میزان کافی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پایش مداوم دما و بارش در سطح استان و پیش‌بینی‌های بلند مدت، در وضعیت فعلی پیش‌بینی می‌شود بارش‌های اردبیل در سال جاری قادر به جبران کمبودها نیست.

گفت‌وگو از ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ح

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۶۴ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله آن با افزایش ۶۰ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

کد خبر 6081877

دیگر خبرها

  • تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است