Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه افزایش ۲ برابری صادرات به کشورهای همسایه مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است، گفت: حل مسائل سیاسی بین المللی و نگاه صادراتی به تولید،‌ لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 

به گزارش پول نیوز، مجیدرضا حریری، در خصوص تأکید وزارت صنعت بر افزایش دوبرابری صادرات به کشورهای همسایه، اظهار داشت: بر اساس تصمیم وزارت صنعت قرار است میزان صادرات به کشورهای همسایه و چین و هند به دو برابر افزایش یابد، که رسیدن به این رقم غیر ممکن و بعید نیست، اما مستلزم این است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: ابتدا باید دید کالاهایی که تاکنون صادر شده، چه میزان گنجایش افزایش دارد و دوم اینکه چه کالاهای دیگری بازار و امکان صادرات آن وجود دارد. همه این مسائل به بازاریابی، و روابط تجاری بستگی دارد. یکی از موضوعاتی که باید در این مسیر بررسی شود، میزان اهمیت بازار این 15 کشور است، بنابراین باید دید چه اقداماتی برای ورود به بازار‌ پولدار کشورهای همسایه لازم است، زیرا بازار ارمنستان و تاجیکستان با بازار عربستان از نظر اهمیت کاملا متفاوت است.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به بازار چین و برنامه‌های ایران برای افزایش صادرات به این کشور، خاطر نشان کرد:‌ این کشور از همه دنیا واردات داشته که رقم آن حدود 2 هزار و 100 میلیارد دلار است که ایران تنها به کمتر از 700 میلیارد دلار آن می تواند، برای صادرات به چین فکر کند. بر همین اساس در اتاق ایران و چین به دنبال برنامه ریزی برای افزایش حجم صادرات کالایی که در حال حاضر ارسال می‌شود و پیدا کردن بازار و کالای جدید به چین هستیم.

 

حریری ادامه داد: برای برنامه ریزی در این حوزه نیز نیازمند برخی آمار و اطلاعات هستیم که باید از سوی دولت و گمرک ارائه شود. در حال حاضر چارچوب اصلی برنامه افزایش صادرات به چین تعیین شده و در حال مکاتبه برای دریافت اطلاعات و آمار لازم در این حوزه (میزان صادرات به چین،‌تعداد کالا و حجم هر کدام و ..) هستیم.

 

وی در خصوص مشکل نقل و انتقال پول و حمل و نقل کالا نیز تصریح کرد: نزدیک یک دهه است که از طریق سیستم بانکی بین المللی امکان نقل و انتقال پول وجود ندارد، بنابراین هزینه‌ای که برای تجارت پرداخت می کنیم، نسبت به رقبا بیشتر است. در خصوص حمل و نقل نیز باید این موضوع را بپذیریم که مشکل داریم، اما نکته مهم این است که باید روابط سیاسی و دیپلماسی کشور را هم حل کنیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه وقتی در مناسبات سیاسی و دیپلماسی ایران مشکلات فعلی نبود،‌ نیز تجارت مناسبی با سایر کشورها نداشتیم، تصریح کرد:‌ دلیل اصلی نداشتن صادرات مناسب،‌ نبود برنامه ریزی لازم در تولید به منظور حضور در بازارهای صادراتی است. بنابراین، حل مسائل سیاسی و نگاه صادراتی به تولید،‌ لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 

به گفته وی، حل مسائل سیاسی و دیپلماسی به تنهایی نشان دهنده این نیست که دنیا برای تولیدات ما سر و دست می‌شکند، بنابراین باید کاری کنیم که تولیدات صادراتی ما از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با باشد.

 

حریری در پایان در خصوص برنامه ریزی و مذاکرات اتاق ایران و چین با وزارت صنعت برای توسعه صادرات به این کشور، اظهار داشت: پس از سفر وزیر صمت به کشور چین، وی دستور داد تشکّل مختص چین و بررسی توسعه روابط تجاری با محوریت اتاق ایران و چین و سازمان توسعه و تجارت تشکیل شود، اما هنوز با گذشت حدود 20 روز از این سفر، موفق به برگزاری جلسه نشده‌ایم.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد اظهار کرد: در یک ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

عباس نژاد پیش بینی کرد؛ با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چند منظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

به گفته وی گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه های آینده تعداد شرکت های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می یابد.

عباس نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چند منظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد : سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل  سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود : توسعه بندر چند منظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیر کل بنادر هرمزگان خاطرنشان کرد : طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می شود.

گفتنی است؛ حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

بندر چند منظوره خمیر با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است