Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داده، نشان می دهد که تلاش ها برای حضور یک گزینه خاص در راس فدراسیون همگانی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، فدراسیون همگانی در آستانه برگزاری انتخابات حواشی رنگارنگ و عجیبی را تجربه می کند که شائبه اتفاقات پشت پرده و مهندسی انتخابات را دامن می زند. سیل کاندیداهایی که در بازه قانونی ثبت نام برای انتخابات این فدراسیون، نامنویسی کردند، نشان می دهد که برخلاف ظواهر، رقابتی سخت و فشرده برای انتخابات این فدراسیون در پیش است اما اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داده، نشان می دهد که تلاش ها برای حضور یک گزینه خاص در راس این فدراسیون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پایان مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون ورزش های همگانی و ثبت نام 28 نفر برای احراز پست ریاست فدراسیون، سوابق مدیریتی و مدارک 9 نفر از نامزدها به شرح زیر تائید و جهت گزینش نهایی توسط مراجع ذیصلاح ارسال شد:‌ فاطمه ابوالقاسمی،‌ ولی الله شجاع پوریان، رضا شجیع، افشین ملایی، محمدرضا اسد، فرهاد نیکوخصال، محمد بابایی، مهدی حیدری و عباسعلی اکبری.

در این میان عدم تایید مدارک علی مجدآرا رئیس سابق این فدراسیون به بهانه احراز مدارک مثبته اشتغال به کار سبب شد تا مجدآرا با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر ورزش و جوانان رسما از حضور در انتخابات کناره گیری کرده و به صراحت از از مهندسی انتخابات بگوید.

مجدآرا کاندیدای مستعفی این انتخابات با اشاره صریح به مهندسی انتخابات گفت: 6 رئیس هیات را قبل از پایان دوره قانونی مدیریتشان بدون هیچ دلیلی تغییر دادند. از سوی دیگر سرپرستی که برای فدراسیون انتخاب شده بود، بعد از 6 ماه حضور در این فدراسیون و برنامه ریزی، برای انتخابات ثبت نام کرده است. 2 نفر از کارمندان حاضر در وزارت ورزش برای حضور در انتخابات نامنویسی کرده اند. معنای این کارها به غیر از مهندسی چیست؟ آمدم و ثبت نام کردم و نامه نوشتم و به مهندسی انتخابات صراحتا اشاره کردم تا همه بدانند چه خبر است و چگونه انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی را مهندسی می کنند. من دنبال معامله کردن نبودم. آمدم تا همه بدانند این انتخابات در حال مهندسی است.

*کاندیداهای فدراسیون نشین

در روزهای اخیر اما اتفاقات تازه ای حوالی این فدراسیون رخ داده. حضور سرپرست سابق فدراسیون و یکی از اعضای هیات رئیسه در انتخابات مورد اعتراض بقیه کاندیداها قرار گرفته و آنها با انتشار نامه به وزیر ورزش و جوانان حضور دو عضو ذی نفع در فدراسیون همگانی را به دور از عدالت می دانند. در این نامه اشاره شده که این دو کاندیدای ذی نفع در فدراسیون همگانی، هنوز از مسئولیت خود در این فدراسیون کناره گیری نکرده اند که این خلاف قانون و آیین نامه انتخابات است. این دو کاندیدا با توجه به مسئولیت و جایگاه خود با اعضای مجمع و روسای هیات های استانی ارتباط نزدیکی دارند و با توجه به رایزنی و لابی و جمع آوری آرا عملا مساوات و عدالت در انتخابات زیر سئوال رفته.

از سوی دیگر این دو اخیر به همراه معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان سفری به یکی از استانها داشته و در همایش همگانی شرکت کرده اند که این اقدام خود نشان دهنده مهندسی در انتخابات است.

*... و ناگهان مجمع عمومی

از سوی دیگر گفته می شود ظاهرا قرار بر این شده که در چند روز آینده مجمع عمومی فدراسیون با نظر معاونت ورزش همگانی و با حضور تمامی اعضای مجمع برگزار شود. اتفاق که در آستانه انتخابات عجیب و دور از انتظار است و با توجه به شرایط موجود  برخلاف اساسنامه و غیرقانونی می نماید.

برگزاری مجمع در این زمان مشخص و در استانه انتخابات این فدراسیون، این شائبه را بوجود می آورد که برگزاری مجمع عمومی در این زمان تنها برای جلب نظر آرا اعضای مجمع صورت گرفته. به ویژه اینکه دو نفر از کاندیداها کماکان در فدراسیون و معاونت همگانی مسئولیت داشته و در مجمع حاضر خواهند بود.  

اتفاقات رخ داده در فدراسیون همگانی نشان می دهد که انتخابات پرحاشیه ای در راه است. اتفاقاتی که لزوم ورود وزارت ورزش به این ماجراها و زدودن هر شائبه ای را ضروری نشان می دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین اعتراض فدراسیون ورزش های همگانی انتخابات فدراسیون کاندیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد

به گزارش "ورزش سه"، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک برگزار و محمد کاظم حججی با ۲۴ رای از ۴۵ آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
در این مجمع، مزجی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و احمد نامنی سرپرست دفتر مشترک فدراسیون‌ها و حسن‌زاده دبیر‌کل کمیته ملی پارالمپیک حضور داشتند.
حمید براتی، محمدکاظم حججی، علی اکبر حسن‌پور حیدری ، مهدی گودرزی، جاسم منوچهری و محمد نصیری برای تصدی ریاست فدراسیون ترای اتلون رقابت کردند.
در مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون حمید براتی ۱ رای، علی اکبر حسن‌پور حیدری ۱۵ رای و مهدی گودرزی رئیس سابق فدراسیون نیز ۵ رای بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد