Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان مجموع هزینه انجمن‌ها در سال گذشته را ۱۵۶ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در مراسم معارفه اساتید مشاور و انجمن‌های علمی دانشگاه کردستان مجموع هزینه انجمن‌ها در سال گذشته را ۱۵۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به طور میانیگن هریک از انجمن‌های دانشگاه ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال گذشته هزینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن خوشنوازی در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۰ هزار انجمن علمی دانشجویی داریم و انجمن‌های علمی پرمخاطب ترین تشکل دانشجویی در کشور هستند.

وی ایجاد ارتباط، بهبود مهارت، ارتقای تفکر انتقادی، افزایش اعتماد به نفس، تقویت روحیه همکاری و ... را از جمله کارکردهای انجمن‌های علمی دانشجویی دانست و یادآور شد: سال گذشته ۸۲۸ عنوان برنامه در معاونت فرهنگی دانشگاه کردستان برگزار شده که ۴۴۶ مورد از آنها مربوط به انجمن‌های علمی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان عنوان کرد: این برنامه‌ها در قالب بازدیدهای علمی، گفتگوی علمی، رویدا علمی، ارتباط با مراکز صنعتی و فعالیت‌های آموزشی و ... برگزار شده است.

 وی مجموع هزینه انجمن‌ها در سال گذشته را ۱۵۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: انجمن‌های علمی دانشکده فنی بالاترین میزان هزینه را به خود اختصاص داده اند.

به گفته خوشنوازی به طور میانیگن هریک از انجمن‌های دانشگاه ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال گذشته هزینه کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در ادامه به مقایسه برنامه‌های انجام شده توسط انجمن‌ها در سال‌های گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: سال ۹۶، ۶۷ انجمن در دانشگاه داشتیم که ۳۴۰ فعالیت و برنامه داشته‌اند که این میزان در سال ۹۷ به ۶۹ انجمن با ۴۴۶ فعالیت افزایش یافته است.

وی در ادامه ارکان و تشکیلات انجمن‌ها و روند انتخاب اساتید مشاور را تشریح کرد و یادآور شد: انجمن‌ها می توانند با فعالیت‌های خود در برنامه راهبردی و سند چشم انداز دانشگاه نقش ایفا کنند.

 انجمن‌های علمی می توانند در تکمیل زنجیره دانش موثر باشند
 
مدیر حوزه ریاست و مدیر پیشین برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: انجمن های علمی می‌توانند در مسئله گذار از علم مرده به علم زنده نقش داشته باشند.

حبیب سلیمانی هم در ادامه افزود: مهمترین وظیفه یک دانشگاه، توسعه علم و گسترش دانش زنده  و معاونت فرهنگی نیز متولی پیشبرد فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه‌هاست.

وی عنوان کرد: از طریق انجمن‌های علمی در یک فضای گفتگویی مناسب می‌توانیم در راستای فرهنگ دانشگاهی که وظیفه اصلی معاونت فرهنگی است، حرکت کنیم به همین خاطر است که انجمن‌های علمی ذیل معاونت فرهنگی قرار گرفته اند چون بخش مهمی از فرهنگ دانشگاهی که همان توسعه علم است را پیش می‌برند.

مدیر پیشین برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان عنوان کرد: معاونت فرهنگی یکی از وظایف اصلی خود را باید بر انجام حمایت های دقیق تر از انجمن‌های علمی متمرکز کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر علمی بتواند از زنجیره آگاهی گذشته و به مرحله آخر برسد به علم زنده تبدیل شده و دانشگاهی هم که بتواند در این مسیر حرکت کند، به رسالت خود عمل کرده است.

در ادامه نیز دکتر علی سلحشور مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان اظهار کرد: آنچه می تواند فضای دانشگاه را پویا کرده و رسالت ذاتی دانشگاه که آموختن علم و دانش و روزآمد کردن دانش و ایجاد ارتباط بین حلقه های دانایی و توانایی را میسر کند، انجمن های علمی هستند.

وی افزود: انجمن های علمی در گذشته تنها در حد نام بود اما امروزه ظرفیت های بالاتری را می توان برای انجمن های علمی تصور و اجرایی کرد که این ظرفیت و توانایی در انجمن های علمی دانشگاه کردستان نمود پیدا کرده است.

مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان ابراز امیدواری کرد دوره جدید انجمن های علمی با یک برنامه وثیق، دقیق و قابل اجرا، چشم انداز بهتری را برای خود و دانشگاه ترسیم کنند.

 دانشگاه برای حمایت کامل از فعالیتهای علمی و فرهنگی اعلام آمادگی کرد

رئیس دانشگاه کردستان ضمن اشاره به نقش و تاثیر فعالیت انجمن‌های علمی دانشگاه کردستان، برای حمایت کامل از فعالیت‌های علمی و فرهنگی این انجمن‌ها اعلام آمادگی کرد.

رحمت صادقی نیز بیان کرد: انجمن‌های علمی ظرفیت خوبی برای دانشگاه هستند چراکه دانشجویان از این طریق می‌توانند آموزه‌های علمی و نظری خود را در قالب فعالیت‌های مختلف بکار گیرند.

وی فعالیت این انجمن‌ها را تمرینی برای کار گروهی و همچنین ایجاد انگیزه و علاقه بین دانشجویان دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما ضعف بزرگی وجود دارد و آن هم این است که نمی‌توانیم کار علمی را به صورت گروهی انجام دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: امروزه کارهای علمی تک نفره از بین رفته و فعالیت‌ها و مقالات علمی به صورت گروهی و بین رشته‌ای انجام و همه فعالیت‌ها به این سمت پیش می‌رود.

وی از دانشجویان خواست تا در زمینه فعالیت‌های گروهی و بین رشته‌ای کار کنند تا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بهتر بتوانند در زمینه کاری خود فعالیت داشته و موفق ظاهر شوند.

صادقی به حس رقابتی بین دانشجویان به واسطه برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این حس رقابتی نیز به نحوی موجب بروز استعدادها می‌شود چنانکه استعدادهای برتر نیز از طریق جشنواره‌ها و المپیادهای علمی شناخته می شوند.

وی اعلام کرد: هیچ محدودیتی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان نداریم و هر درخواستی داشته باشند، به طور کامل حمایت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد خللی در فعالیت‌های دانشجویان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین از راهنمایی و تاثیر اساتید مشاور برای انجمن‌ها سخن گفت و یادآور شد: اساتید با راهنمایی‌ها و ایده‌های خود می‌توانند به فعالیت دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی کمک کرده و موجب انتخاب مسیر درست از سوی آنها شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، بر حمایت از این نهاد تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز دختر در کردستان
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود