Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@06:59:33 GMT

۳۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۷۳۵۳

۳۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۳۰۱ کیلوگرم ماده مخدر در سه عملیات پلیس استان مرکزی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در گفت‌وگو با دیار آفتاب؛ گفت: با توجه به مطالبات مردمی، برنامه‌ریزی پیشگیرانه در ورود و عرضه مواد مخدر به استان از جمله راهبردهایی است که در چند ماهه اخیر و در برنامه ریزی‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در دستور کار پلیس استان قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفخمی شهرستانی با اشاره به کشف ۳۰۱کیلوگرم ماده مخدر در عملیات پلیس استان مرکزی قبل از ورود و عرضه مواد مخدر و با تشریح این عملیات اظهار داشت:‌ در یکی از این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، در انجام تحقیقاتی تخصصی و شبانه‌روزی از فعالیت ۲ قاچاقچی برای جابجایی مقادیری مواد مخدر مطلع شدند که بلافاصله با هماهنگی مرجع قضائی، برنامه‌ریزی عملیاتی لازم برای دستگیری آنان آغاز شد.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شناسایی این افراد در یکی از شهرستان های استان فارس، با هماهنگی انجام شده با پلیس این استان، تمهیدات عملیاتی لازم برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار گفت.

مفخمی شهرستان بیان کرد: در این عملیات مشترک پلیسی، خودروی قاچاقچیان مواد مخدر متوقف و در بازرسی از آن، مقدار ۱۹۱ کیلوگرم ماده مخدر حشیش کشف شد و هر ۲نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

وی در ادامه به دیگر عملیات پیشگیرانه پلیس استان در دستگیری یک باند عرضه مواد مخدر اشاره داشت و گفت:‌ در این عملیات نیز مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، در تحقیقاتی یک باند عرضه مواد مخدر را شناسایی کردند و مشخص شد که آنان در حال جابجایی مقادیری ماده مخدر در یکی از استان‌های جنوبی کشور هستند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، محل تردد این افراد در یکی از شهرهای استان بوشهر شناسایی و با هم پوشانی اطلاعاتی با پلیس این استان، در یک عملیات خودروی قاچاقچیان متوقف و حدود ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد و هر ۴ نفر اعضای این باند دستگیر شدند.

مفخمی شهرستانی به عملیات پلیس ساوه در دستگیری یک باند خانوادگی عرضه مواد مخدر نیز اشاره داشت و گفت:‌ در این عملیات مأموران انتظامی شهرستان ساوه، اعضای یک باند ۵ نفره خانوادگی را که در حال انتقال مواد مخدر از استانی جنوبی به شمال کشور بودند را شناسایی و در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی این افراد حدود ۶۰ کیلوگرم تریاک که به شکل ماهرانه ای در خودروی متوقف شده جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با قدردانی از همراهی خوب شهروندان در طرح های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ کلیه افراد دستگیر شده در این عملیات با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد