Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اعطا صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به طرح‌های کمیسیون شهرسازی در این مدت دو سال گفت: هدف ما ایجاد نظم عمومی و عدالت بر اساس ضوابط و مقررات در حوزه ساخت و ساز شهری است که بر همین اساس طرح الزام شهرداری به ارائه گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی و همچنین طرح الزام شهرداری به تعیین مأموریت‌ها و حدود اختیارات شورا‌های معماری مناطق را تصویب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اعطا با بیان اینکه لایحه تعیین ماموریت‌ها و حدود اختیارات و مسئولیت‌های شوراهای معماری مناطق امروز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: به موجب این طرح شهرداری موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه لایحه تعیین ماموریت‌ها و حدود اختیارات را ضمن لحاظ کردن اختیارات به شورای شهر ارائه دهد.

اعطا ضمن تشریح پنج بند این مصوبه گفت: تعیین ترکیب اعضا و حدود وظایف شوراهای معماری مناطق بر اساس ضوابط و مقررات، توجه به معیارهای کیفی ساخت و ساز و پرهیز از اتخاذ کمی مغایر با طرح تفصیلی و همچنین پرهیز از اقدامات ناقض ضوابط شهرداری و ... از جمله مواردی است که در این لایحه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زمانی که این طرح در شورا به تصویب رسید متاسفانه برخی از دوستان شهرداری نسبت به صلاحیت ورود شورا اشکالات و سوالاتی مطرح کردند، گفت: شهرداری ملزم است ظرف مدت سه ماه نسبت به تدوین آئین‌نامه‌ای برای تعیین چارچوب تشکیلاتی شوراهای معماری ارائه دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تصمیمات شوراهای معماری مناطق دقیقا همانی است که از آن به عنوان شهرفروشی یاد می‌کنیم، ادامه داد: درخواست‌هایی از قبیل اضافه طبقات، اضافه تراکم، اضافه سطح اشغال، اضافه زیربنا و ... در حوزه اختیارات شوراهای معماری منطقه نیست اما از طریق آنها تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه حسن خلیل آبادی با بیان اینکه این لایحه تیر خلاص به وضع ما بوده و مردم ناراضی می‌شوند گفت: همه اختیارات را نباید از مناطق بگیریم.

وی با بیان اینکه امضاهای طلایی همیشه وجود داشته اما با انتصاب افراد سالم می‌توانیم با این موضوع مقابله کنیم، اظهار کرد: لازم نیست که فعالیت شوراهای مناطق را محدود کنیم. بلکه باید افراد شایسته‌ای را منصوب کنیم.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه تعیین ماموریت‌ها، حدود اختیارات و مسئولیت‌های شوراهای معماری مناطق رأی مثبت داده و کلیات آن به تصویب رسید.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GTE برچسب ها: شورای شهر ، تهران ، معماری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قلندری با تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده، اعلام کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تأسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

وی تاکید کرد: از این پس تمامی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

کد خبر 6086186

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین