Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی تبریز گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی تبریز تا 30 آذر ماه تمدید شد.

وحید فولادوند با بیان این‌که به خاطر استقبال بالای هنرمندان مهلت ارسال آثار جشنواره تا پایان آذرماه جاری تمدید شده است، اظهار کرد: تاکنون ۵۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که آثار دریافت شده توسط اکبر شریعت، مریم امینی، فرهود بحری کرمی داوری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که توسعه و ترویج رشته فیلم نامه نویسی در جریان فیلم سازی و ایجاد حس رقابت نزد هنرمندان استان به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی آثار هنری از اهداف این جشنواره است، افزود: ایجاد بستر مناسب در گردآوری آثار فاخر برای تولید و ترغیب هنرمندان برای اهمیت دادن به آثار مکتوب، ارج دادن به هنرمندان خلاق و استعدادنو و همچنین اشاعه و توسعه ایده های ناب با موضعات فرهنگی مبنی بر ارزش‌های والا از دیگر اهداف این رویداد هنری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوعات این رویداد در چهار بخش "آزاد، اقتباسی، ویژه و جنبی" است، افزود: بخش آزاد شامل آثار ارسالی با موضوعات مختلف، بخش اقتباسی شامل آثار برگرفته یا اقتباس شده از داستان‌ها، ادبیات ایران و جهان، بخش ویژه شامل آثار ارسالی با موضوعات محوری (حمایت از کالای ایرانی، توجه به امر تولید و اشتغال زایی و کار آفرینی بومی، فرهنگ و اداب و رسوم استان آذربایجان شرقی، انقلاب اسلامی ایران، عفاف و حجاب، دفاع مقدس و ایثارگری، تاریخ مشروطیت) و بخش جنبی نیز شامل مقالات و پژوهش‌های سینمایی با محوریت تولیدات بومی است.

دبیر نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آیین اختتام این رویداد نیز ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلمنامه نویسی تبریز، علاقه‌مندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن سینماگران www.eacinema.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فیلم نامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) درباره برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره امام رضا (ع) گام کوچکی در این زمینه برداریم.

سیدی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، افزود: در همین راستا درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد. طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

سیدی در ادامه به لزوم کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی و اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد و افزود: نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند. در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز در داخل کشور برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی با هدف توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا در اشعار، برگزار می‌شوند.

کد خبر 6086246 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • تمدید مهلت رای گیری «قهرمان ایران»
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • فراخوان سراسری «وعده صادق» منتشر شد