Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکراله حسن بیگی روز یکشنبه در دومین جلسه پشتیبانی از سوادآموزی که با حضور مدیران کل آموزش پرورش و دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، افزود: هر سال براساس شناسایی افراد بی‌سواد در سطح استان کلاس‌های سوادآموزی برگزار می‌شود که در این میان نکته مهم حفظ باسوادی در میان این افراد است، در همین راستا از ظرفیت دستگاه هایی نظیر وزارت ارشاد اسلامی استفاده می شود تا کتاب هایی با مفاهیم ساده در اختیار این افراد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشخصات بازماندگان از تحصیل را ندارند که در این جلسه مقرر شد برخی از دستگاه ها نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استان مشخصات مددجویان بی سواد را ارائه دهند تا برنامه‌های سوادآموزی برای آنها در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: ۷۹۴ و هفت دهم درصد از جمعیت استان تهران باسواد هستند.

حسن بیگی با بیان اینکه شهرستان پاکدشت هشت هزار بی‌سواد داشته، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده آمار افراد بی‌سواد در پاکدشت به صفر رسیده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است یکهزار جلد کتاب به این شهرستان برای حفظ باسوادی به این شهرستان اهدا کند.

جمع آوری اطلاعات ۱۰۱۳ بی‌سواد از سوی کمیته امداد

کارشناس معاونت فرهنگی اداره کل کمیته امداد استان تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به مصوبه شورای پشتیبانی سواد آموزی با ۴١ اداره در شهر و شهرستان استان تهران مکاتبه شده و اطلاعات اولیه، آدرس و شماره تلفن هزار و ١٣ نفر از مددجویان بی سواد ١٠ تا ۵٠ سال احصا شده است.

ابوذر وهاب زاده ادامه داد: آمار بی سوادان احصا شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر تهران ٣٩٠ نفر و شهرستان ها ۶٢٣ نفر  است.

وی افزود: از این میان ٨٧۴ نفر زن هستند که ١٨٨ نفر آنان در شهر تهران و ۶٨۶ نفر در شهرستان های تهران ساکنند.

وهاب زاده تصریح کرد: از مجموعه ١٣٩ نفر مرد بی سواد ٣٨ نفر آن در شهر و ١٠١ نفر شهرستان های استان تهران از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی شده است.

شناسایی ۱۹۶۹ بی‌سواد از سوی اداره کل بهزیستی استان

مشاور امور زنان در اداره کل بهزیستی استان تهران نیز گفت: از طریق این سازمان یکهزار و ٩۶٩ نفر بی سواد در شهرستان های تهران، ری و شمیرانات شناسایی شده اند.

لادن ناطقی افزود: سه هزار نفر بی سواد نیز در شهرستان دیگر استان تهران شناسایی و آمار آنها احصا شده و در اختیار سازمان آموزش و پرورش گذاشته می شود.

ارائه مشوق برای کارفرماهایی که بی سوادان را معرفی کنند

همچنین معاون سواد آموزی اداره کل شهرستان های استان تهران گفت: ١۶٠ هزار نفر بی سواد در شهرستان ها و ٩٠ هزار نفر بی سواد در تهران شناسایی شده است.

رضا اصلانی افزود: مشوق های برای کارفرماها در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده تا آنها کارگرهای بی سواد خود را به سواد آموزی شهرستان های استان تهران معرفی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چند نفر از بی سوادان نابینا نیز با استفاده از کتاب های بریل باسواد شده اند ادامه داد: متاسفانه هر کتاب بریل برای نابینایان یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومان است که رقم بسیار بالایی است.

اصلانی تصریح کرد: معلم های نهضت سواد آموزی در زندان ها نیز حضور می یابند و به افراد بی سواد  آموزش می دهند تاکنون برخی از محکومان به اعدام در این کلاس ها شرکت و باسواد شده اند.

وی از سازمان زندان ها خواست برای مشارکت بی سوادان در زندان با نهضت سواد آموزی بیشتر همکاری کنند.

سعید شهریاری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: مفاهیم کتاب ها برای آموزش به بی سوادان باید ساده سازی شود.

برچسب‌ها استانداری تهران سواد آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش و پرورش سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران سواد آموزی کمیته امداد امام خمینی ره آموزش و پرورش سازمان بهزیستی کشور استانداری تهران سواد آموزی کمیته امداد امام خمینی ره آموزش و پرورش سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند