Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:14:08 GMT

اجمالی| ایجاد 271 فرصت شغلی در ساوه توسط کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۷۵۵۳

اجمالی| ایجاد 271 فرصت شغلی در ساوه توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تا امروز بالغ بر 400 فرصت شغلی برای ساوه درنظر گرفته شده است که از این میزان تاکنون 271 مورد ایجاد شده است و با توجه به اینکه ساوه در امر اشتغال پیشرو بوده است، این میزان تا پایان سال محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس قنبر موسی نژاد ظهر امروز در نشست خبری در ساوه با تقدیر از مشارکت اصحاب رسانه با کمیته امداد اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط اصحاب رسانه موجب تعامل بیشتر مردم و خیرین با این نهاد مقدس شده و مساعدت‌های فراوانی را در بر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از حضور در شهر ساوه را رصد خدمات ارائه شده دانست و افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد استان حضور شورای مدیران استان در شهرستان‌ها برای رصد اثربخشی خدمات ارائه شده به مددجویان است که در ادامه این برنامه‌ها امروز با حضور در شهر ساوه از 150 منزل مددجویی توسط گروه‌های مختلف در 12 اکیپ بازدید به عمل خواهد آمد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف در خدمات ارائه شده است تصریح کرد: شورای مدیران کمیته امداد استان به‌عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیری فعال اند و تصمیماتی که توسط این شورا اتخاد شود لازم الاجراست و امید است با حضور در ساوه تصمیمات خوبی نیز اتخاذ و اجرایی شود.

موسی نژاد امر مددجویی در ساوه را دارای برخی مشکلات دانست و گفت: شهرستان ساوه به‌عنوان شهری صنعتی و مهاجر پذیر مشکلاتی را در امر مددجویی دارد که بعضا برخی افراد به دلیل همین مهاجرت از کمترین سرمایه های اجتماعی برخودار بوده اند اما با استفاده از تمام ظرفیت امداد و بهره جویی از خیرین گرانقدر بدنبال برطرف کردن مشکلات هستیم.

وی برنامه‌های مهم در صدر امور امداد استان را در 3 مورد ارزیابی کرد و افزود: توانمند سازی مددجویان برای استقلال معیشتی اولین دغدغه ما است تا با ایجاد یک درآمد پایدار برای خانواده های مددجو، بتوانند حداقل های زندگی را توسط خودشان تامین کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه مسکن را جزء دومین اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان دانست و گفت: نیاز به مسکن در خانواده های کم توان به‌عنوان هفتاد درصد از مخارجشان قلمداد میشود و اگر بتوانیم برای مسکن مددجویان کم توان اقدامی انجام دهیم درواقع قدم بزرگی برای توانمند سازی آنها برداشته ایم.

موسی نژاد در ادامه افزود: توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز سومین اولویت امداد استان در برنامه‌های ارائه شده به مددجویان است که این موارد با همکاری خیرین، مسئولین محترم و رسانه های در جهت مثبت در حال حرکت است و قدم های خوبی نیز برداشته شده است.

وی از کسب مقام نخست کمیته امداد ساوه در بحث ایجاد اشتغال در استان خبر داد و تصریح کرد: تا امروز بالغ بر 400 فرصت شغلی برای ساوه درنظر گرفته شده است که از این میزان تاکنون 271 مورد ایجاد شده است و با توجه به اینکه ساوه در امر اشتغال پیشرو بوده است، این میزان تا پایان سال محقق خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی منابع استان در بخش اشتغال را 114 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان برای شهرستان ساوه در حدود 14 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در بخش های مختلف در قالب اشتغال از منابع بانکی و صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت خواهد شد.

موسی نژاد در ادامه اشاره ای به مشکلات ناشی از سیل در استان کرد و گفت: در سیل سالجاری منزل 3 هزار خانواده مددجو در استان از 10 تا 100 دچار آسیب شد که بر اساس تشخیص بنیاد مسکن منازل حدود 970 خانوار نیاز به بازسازی داشت که از این تعداد کار اجرایی بیش از 600 خانواره آغاز شده است و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در استان 80 واحد آسیب دیده از سیل بازسازی و تحویل خانواده های مددجو شده است که 3 مورد از این منازل در شهر ساوه بوده و امیداست با تعامل با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن مابقی منازل تحویل خانواده ها شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح بیست هزار حامی در استان تصریح کرد: در استان مرکزی پویشی با عنوان بیست هزار حامی برای فرزندان نیازند استان راه اندازی شده است که خوشبختانه در کمتر از 1 ماه از آغار آن بالغ بر 40 درصد هدف محقق شده است و بابت این موضوع قدردان مردم و خیران عزیز هستیم.

موسی نژاد از رشد کمک های مردمی در بخث اکرام ایتام خبر داد و عنوان کرد: کمک های مردمی در هشت ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این حوزه 34 درصد افزایش داشته است همچنین در حوزه مراکز نیکوکاری که امروز هشتاد و یکمین مرکز آن در ساوه افتتاح میشود 224 درصد رشد درآمد را شاهد هستیم.

وی اجرای طرح شجره طیبه در ساوه بسیار خوب قلمداد کرد و افزود: در حوزه زکات نیز باغداران ساوجی با مشارکت در طرح شجره طیبه در سطح ملی مطرح شدند که بیش از 20 تن انار را در این طرح برای توزیع در بین نیازمندان به امداد تحویل دادند.

رئیس کمیته امداد ساوه تعداد مددجویان ساوه را 7 هزار و 217 نفر عنوان کرد و گفت: این میزان افراد متشکل از 4 هزار و 57 خانوار هستند که از این تعداد مددجو 67 درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل میدهند.

محمدی جمعیت تحت پوشش در امداد ساوه را 2.5 درصد از جمعیت شهر دانست و افزود: 100 خانواده زندانی، 810 دانش آموز، 97 دانشجو، 2 هزار و 172 خانوار سالمند، 549 خانوار مستاجر و 237 یتیم بخشی از مددجویان امداد در ساوه را تشکیل میدهند.

وی میانگین پرداخت به هر یتیم ساوجی در ماه را 330 هزار تومان عنوان کرد و گفت: در امداد ساوه خدمات خوبی را به مددجویان ارائه میکنیم که اشتغال در محوریت آنها قرار دارد و توانسته ایم در هشت ماهه نخست سالجاری 126 نفر را از طریق کاریابی ها مشغول به کار کنیم.

وی افزود: در هشت ماهه نخست سالجاری نیز از بخش های مختلف بالغ بر 165 میلیارد ریال درآمد توسط امداد جذب شده است که این مبالغ تماما برای مددجویان صرف خواهد شد

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد ساوه استان مرکزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان