Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-محققان حشره‌ای را کشف کرده‌اند که از ۱۰۰ میلیون سال قبل، داخل یک کهربا به دام افتاده و از خون دایناسورها تغذیه می‌کرده‌ است!

دانشمندان به تازگی "کهربایی" کشف کردند که یک حشره شبیه به گونه‌های کنه در آن به دام افتاده است و با بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که این حشره عمری 100 میلیون ساله دارد و به پر یک دایناسور چسیبده بوده!

این حشرات عهد باستان برای جلوگیری از انقراض خود یک ماده شیمیایی برای دفع سایر حشرات از خود ساطع می‌کردند و می‌توانستند سر خود را 180 درجه بچرخانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جرج پینار" استاد برجسته جسم‌شناسی در دانشگاه ایالتی اورگان به تازگی یک تکه کهربای باستانی را در معادن دره هواکاونگ در میانمار کشف  و جزئیات آن را در مجله Cretaceous Research شرح داده‌ است.

این حشره باریک به طول 0.2 اینچ، 100 میلیون سال قدمت دارد و یک جفت غده برای سم‌پاشی در گردن خود دارد اما غیرمعمول‌ترین ویژگی آن سر مثلثی است.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی