Web Analytics Made Easy - Statcounter

این ناپایداری ها از امروز با افزایش ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده در مناطق غربی استان آغاز می شود و فردا دوشنبه از ساعات ظهر، مناطق غربی و جزایر خلیج فارس شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

 این وضعیت در سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز با وزش باد شدید جنوب شرقی (۴۵ کیلومتر در ساعت)و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سه شنبه در نیمه شرقی استان رگبار باران و رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا(۱۸۰ سانتیمتر) را شاهد خواهیم بود.

چهارشنبه نیز ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق در نیمه شرقی استان، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر و کاهش ابرناکی از مناطق غربی بروز می کند.

 همچنین روز پنجشنبه، مناطق شرقی استان هرمزگان شاهد بارش پراکنده خواهد بود و در ساعات عصر گاهی ، بتدریج با  خروج سامانه بارشی، باد نسبتا شدید در شمال غربی خلیج فارس خواهد وزید و امواج دریا به ارتفاع  ۱۵۰ سانتیمتر می رسد .

بر اساس این گزارش، احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، به ویژه در شرق و غرب استان هرمزگان نیز وجود دارد.

 هوا شناسی استان هرمزگان با اشاره به احتمال اختلال در تردد های دریایی با وقوع تندباد و طوفان تندری و وزش باد شدید شمال غربی  از دریانوردان و صاحبان شناورها و فعالان حوزه دریا خواست تا تمهیدات لازم در این روز ها را در نظر گیرند.

   در جزیره کیش همواره  به هنگام بارندگی خیابانها و معابر کیش به علت اختلاف سطح اختلاف و پایین بودن سطح خیابانها و معابر از فضای سبز و زمینهای اطرف به رودخانه های خروشان انتقال آب به دریا تبدیل می شود. 

 در این جزیره، صدها پاکبان تلاش می کنند تا آبهای پهلو گرفته در معابر را با پارو و وسایل ابتدایی به عرصه های فضای سبز و حاشیه خیابانها و بلوارهای هدایت کنند، منظره ای که همواره پس از بارش باران در جزیره کیش مشاهده می شود.

  با این حال برخی کارشناسان معتقدند: ذخیره سازی و جلوگیری از هدر رفت آب های ناشی از بارندگی درکیش  و تزریق این مایه حیاتی به منابع زیر زمینی از یکسو نیازمند طرحهای جدید ذخیره سازی و دیگر سو اصلاح ساختار معابر و فضای سبز یا ایجاد حفرهای مناسب در دیواره بلوارهای حاشیه خیابانها است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بارش باران تنگه هرمز خلیج فارس رعد و برق فضای سبز قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امروز از هرمزگان خارج می شود

 

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته شده، اما در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت امروز بارش‌ها بصورت گذرا و موقتی است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از رفت و آمد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب شود.

وی گفت: دریا امروز بویژه در ساعات بعدازظهر با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج است و بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی صورت پذیرد.

حمزه نژاد افزود: روز جمعه ۳۱ فروردین از سرعت وزش باد کاسته و شرایط برای رفت و آمد‌های دریایی مساعد می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: از روز شنبه یکم اردیبهشت تا دوشنبه سوم اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • سامانه بارشی امروز از هرمزگان خارج می شود
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۳۰ فروردین
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • بارندگی‌های شدید در هرمزگان؛ مسدود شدن دو محور در شرق
  • بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد