Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز یکشنبه ٢٤ آذر در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: طی سه ماه گذشته، ٢٨ مصوبه، ٢٢ لایحه و ٦ طرح در شورای شهر شیراز پس از بررسی تصویب شده است.

او، در خصوص چرایی تشکیل نشدن یک کمیسیون تخصصی تحت عنوان بحران در شورای شهر شیراز بیان کرد: ستاد بحران، مساله‌ای است که مجلس در خصوص آن در قوانین مختلف، چگونگی تولی گری متولیان را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا این قوانین مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفتند.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیش از ١٥ دستگاه در ستاد ملی بحران عضویت دارند، شهرداری را یکی از اعضای این ستاد دانست و ادامه داد: شهرداری بخشی از وظایف را در زمان بروز بحران در حوزه شهری بر عهده دارد و در حال حاضر لزومی به تشکیل کمیسیونی وجود ندارد.

موسوی همچنین به هیئت تطبیق و مشکلاتی که در رد برخی مصوبات رخ می‌دهد اشاره و تصریح کرد: این مشکل در هیات تطبیق یک مشکل ملی است و شورای عالی استان‌ها برای رفع این مشکل کارگروه مشترکی با حضور معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل داده است.

او با بیان اینکه هیئت‌های تطبیق دلایل رد مصوبات را اعلام نمی‌کنند، گفت: در دوره جدید شورا‌ها برخی از این موارد را با تعامل فرمانداری حل کرده‌ایم و موارد دیگری وجود دارد که امید است در سطح کلان و ملی حل شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این کمیسیون بر سه حوزه معاونت مالی و اقتصادی، معاونت توسعه و برنامه ریزی و ادارهکل امور حقوقی شهرداری شیراز نظارت دارد، میزان وصولی شهرداری در شش ماه نخست امسال را بالغ بر ١٦٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد.

سینا بنی زمانی تصریح کرد: ٦٠٠ میلیارد تومان از این میزان وصولی به درآمد حاصل فروش اوراق مشارکت، ٥٠٠ میلیارد تومان درآمد حاصل عوارض و ١٠ درصد از کل وصولی‌ها سهم درآمد‌های پایدار بوده است.

او با بیان اینکه درآمد‌های شهرداری شیراز در شش ماهه نخست پارسال حدود ٩٢١ تومان بوده است، اضافه کرد: شهرداری این کلانشهر از بابت میزان درآمد همیشه جزو رتبه‌های اول تا سوم کلانشهر‌ها و گاهی هم از نظر سرانه درآمد از تهران جلوتر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: آنچه که در سامانه شفافیت اعلام می‌شود، حقوق پایه است نه حقوق دریافتی مدیران و البته ما هم قبول داریم که حقوق دریافتی باید اعلام شود.

بنی‌زمانی در پاسخ به سئوالی در خصوص سرمایه‌گذاری نیز گفت: ما نمی‌توانیم در همه حوزه‌ها سرمایه‌گذار داشته باشیم، در ادوار گذشته سرمایه‌گذاری‌ها در ساختمان سازی متمرکز بود، اما این موضوع برای ما اولویت ندارد و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و شهر انسان محور برای شورای پنجم و شهرداری دارای اهمیت بوده که در این راستا دو پروژه به ثمر نشسته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ماجرای سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران فردا یکشنبه ۴ اردیبهشت درباره اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام این معاونت، به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فردا در دویست و سی امین جلسه شورا، خزانه دار شورا درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود:در این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبری سلامت شهر تهران هم بررسی خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لایحه معرفی ۲۷ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هم در دستور کار نشست فردای شورای شهر تهران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است