Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو: خودرو‌های پیش فروش سال آینده‏، قطعا با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی سال 99 تحویل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به پیش فروش چند مدل خودرو توسط شرکت ایران خودرو و اعتراض سازمان محیط زیست به این موضوع گفت: خودرو‌های پیش فروش سال آینده‏، قطعا با رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی، سال 99 تحویل مشتریان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهورا گلیاری افزود: بر اساس قوانین و مقررات جاری، ایران خودرو با توجه به اجرای تعهدات معوقه خود به مشتریان، مجوز پیش فروش جدید را از کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین از سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اخذ کرد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مقررات جاری کشور، ایران خودرو مقدمات و مجوز‌های لازم پیش فروش را اخذ کرده است و نیازی به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست نبوده است گفت: در سال آینده خودرو‌های جدید باید استاندارد یورو 5 را داشته باشند و ما هم طبق سال‌های گذشته مجری همه این ضوابط و استاندارد‌ها خواهیم بود.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اطمینان به خریداران خودرو‌ها در خصوص شماره گذاری خودروی خریداری شده افزود: اگر خودرویی فاقد این استاندارد‌ها باشد قطعا پلاک نخواهد شد و این درحالی است که ایران خودرو ملزم به واگذاری خودرویی است که قابلیت پلاک شدن را داشته باشد بنابراین مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.
وی اضافه کرد: وقتی امروز خودرویی پیش فروش می‌شود مشخصات خودروی فعلی به اطلاع مشتری رسانده می‌شود تا او بداند چه خودرویی پیش خرید می‌کند و هنگامی که استاندارد‌های دیگری اجباری شود روی همان خودرو‌ها اعمال می‌شود.
گلیاری در خصوص استاندارد خودروی 206 تیپ 2 گفت: هم اکنون تولید پژو 206 تیپ 2 با استاندارد یورو- 5 آغاز شده و در حال تولید و واگذاری است و بقیه خودرو‌های پیش فروش شده هم به مرور و به تناسب با استاندارد یورو- 5 تولید و عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی تصریح کرد: مردم به هیچ وجه نگران پلاک شدن خودرو‌ها در سال آینده نباشند چراکه اگر ضوابط جدیدی از نظر زیست محیطی اعمال شود، ایران خودرو این ضوابط را در خودرو‌های خود اعمال کرده و تحویل مشتریان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خودرو استاندارد یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی

آئودی سال گذشته به تولید خودرو نمادین TT خاتمه داد و حتی به همین مناسبت نسخه ویژه محدود آئودی TT با طیفی جذاب از رنگ سبز ارائه شد. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودروساز بالارده آلمانی حالا خودرو اسپرت نامدار R8 را هم از خط تولید خود خارج کرده است؛ خبری که باعث ناراحتی طرفداران پر و پاقرص این ساخته نمادین آلمانی‌ها خواهد شد.

توقف تولید آئودی R8

به گزارش گجت نیوز، آخرین دستگاه از آئودی آر 8 به‌تازگی از کارخانه این شرکت در شهر هایلبرون آلمان خارج شد. آخرین آر 8 تولیدشده، یک نسخه کوپه Performance Quattro Edition با رنگ زرد (Vegas Yellow)، تریم فیبر کربن و رینگ‌های 20 اینچی است.

آئودی، یکی از با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ در ابتدا برنامه داشت در انتهای سال 2023 به تولید R8 پایان بدهد. با این حال، پس از اعلام اتمام تولید این سوپرکار، این شرکت با موجی از سفارشات مواجه شد که برای پاسخ به آن‌ها مجبور شد کماکان دستگاه‌های بیشتری تولید کند. نهایتاً به همین شکل تولید این خودرو تا این ماه ادامه پیدا کرد.

آمار و ارقام نشان می‌دهند تقاضا برای آئودی R8 و در نتیجه فروش آن طی سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. بخشی از این تقاضای کم هم به قیمت بالای این سوپرکار بر می‌گردد که باعث می‌شود عده بسیاری توانایی خرید آن را نداشته باشند.

البته فروش R8 سال گذشته میلادی رشدی 49 درصدی به خود دید، اما کماکان کمترین فروش را بین محصولات آئودی داشت. اوج فروش این خودرو در سال 2008 بود که 5 هزار و 16 دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده بود.

توقف تولید آر 8 زمان پایان کار موتور V10 گروه فولکس واگن را هم مشخص می‌کند. لامبورگینی به‌عنوان زیرمجموعه آئودی AG و در مقیاس بزرگ‌تر گروه فولکس واگن، به‌زودی هوراکان را هم که به نوعی هم‌خانواده آر 8 است از رده خارج می‌کند. این یعنی در آینده نزدیک دیگر خبری از پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی نخواهد بود.

البته لامبورگینی عرضه جانشین هوراکان با پیشرانه پلاگین هیبرید شامل یک موتور بنزینی کم‌حجم‌تر را در دستور کار قرار داده است. این خودروساز ایتالیایی حتی اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که در بودجه مورد نیاز برای توسعه این خودرو هیچ کم و کاستی ندارد و می‌تواند این کار را بدون نیاز به هم‌سهم شدن با آئودی در هزینه‌ها انجام بدهد.

این در حالی است که آئودی برنامه‌ای برای عرضه جایگزین مستقیم آئودی R8 پس از پایان تولید آن ندارد و همواره به یک خودرو تمام الکتریکی به‌عنوان جایگزین اشاره کرده است. البته به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا ورود این ماشین به بازار وجود داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح عیدانه استاندارد؛ ارزیابی بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی کشور
  • دری که رز را در «تایتانیک» نجات داد با قیمت نجومی فروخته شد
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • تخته شناوری که رُز را در تایتانیک نجات داد ۶۶۳ هزار یورو فروش رفت
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی
  • کاسبی پر درآمدی به نام فروش کارت ملی!
  • بودجه 100 تا 130 میلیون یورویی میلان در تابستان 2024؛ علاقه روسونری به مارتین زوبیمندی
  • ۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال