Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز از تهیه نرم افزار یکپارچه سازی حوزه‌های مختلف گردشگری تا پایان امسال خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا این نرم افزار در ایام نوروز ٩٩ در دسترس شهروندان و میهمانان نوروزی قرار گیرد.

لیلا دودمان یکشنبه ۲۴ آذر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه کمیسیون متبوع در حال بررسی متمم بودجه سال ۹۸ و بودجه سال ۹۹ پروژه‌های شهری در حوزه هوشمند سازی و همچنین مشخص و متمایز کردن حوزه هوشمند سازی در برنامه پنجساله شهرداری شیراز است، گفت: در تلاش برای تعریف پروژه‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت برای شهر هوشمند شیراز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین به افق شهر هوشمند اشاره و افزود: اساسا شهر هوشمند به تبادل هوشمند اطلاعات برمی‌گردد که رضایت شهری را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز با تصریح بر اینکه دانش ما نسبت به شهر هوشمند اندک است، گفت: در شهر هوشمند باید به سمت رضایت شهروندی، نقش شهروندان در پروژه‌ها با توجه به رشد تکنولوژی، یکپارچه‌های حوزه شهری و ارائه خدمات کارآمد حرکت کنیم.

دودمان ادامه داد: ۴ شاخص از ۶ شاخص شهر هوشمند را در اجرای پروژه‌های در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل مدیریت هوشمند حمل و نقل با ۲۰ پروژه‌، پارکینگ هوشمند، سازمان حمل و نقل مسافر و بار و شهروند هوشمند و خدمات شهری می‌شود.

او از اجرای عمومی ۲۰ پروژه مدیریت هوشمند حمل و نقل در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این پروژه‌ها که هم‌اینک در مرحله اجرای پایلوت قرار دارند، از حالت آزمایشی خارج خواهند شد.

دودمان تهیه نرم افزار نظر سنجی از شهروندان در اجرای پروژه‌ها، طراحی نرم افزار هشدار سریع بحرانها، پسماند هوشمند و ... را از جمله موارد دیگری عنوان کرد که در افق شیرار، شهر هوشمند در دست اجرا قرار گرفته است.

عضو ناظر و نماینده شورای شهر در سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز همچنین بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ بنزین و قیمت دلار، قیمت میوه و تره بار هم دچار نوسانات شده است.

او یکی از مشکلات موجود در بازارچهها عرضه میوه و تره بار را تفاوت قیمتها نسبت به مغازه و فروشگاه‌ها عنوان و تاکید کرد که با کنترل و نظارت مستقیم به دنبال کاهش ۵ درصدی قیمتها در بازارچهها هستیم.

دودمان با اشاره به وجود ٢٥ بازارچه میوه و تره بار در سطح شهر شیراز، گفت: با توجه به قوانین موجود باید قیمت عرضه میوه و تره در بازارچهها  ٥ درصد کمتر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه با انارشیسم اقتصادی در سرمایه گذاری در این کلانشهر مواجه هستیم، گفت: سرمایه گذاری در شهرداری باید به سمت اقتصاد دیجیتال برود.

قاسم مقیمی با تاکید بر اینکه بانک اهداف سرمایه گذاری از ضروریات شهر شیراز است، افزود: گردشگری، فرهنگی و سلامت حوزههای سرمایه گذاری در این شهر هستند.

او همچنین با بیان اینکه در دو سال گذشته شرایط خاص اقتصادی و تورم موجود و تحریمهای ظالمانه امریکا تمام اقتصاد و سیاست و فرهنگ و سلامت ما را تحت شعاع قرار داده و دغدغه همه معیشت و گذران ایام است، عنوان کرد: سخن از سرمایه گذاری و اقدام در این حوزه کار خارق العادهای است اما کشور ما به این بی اخلاقیها و بی انصافیها و بی عدالتهای جهان تک قطبی عادت دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: با دو ضعف عمده سرمایه گذاری در شیراز مواجه هستیم، یکی عدم ماندگاری و پایداری سرمایه گذار است که بیشتر مقطعی و فصلی برنامه ریزی م شود و دیگری ضعف نوع حوزه سرمایه گذاری است که به همین خاطر سرمایه گذار صنعتی در لحظه وارد حوزه گردشگری می‌شود یا سرمایه گذار حوزه مواد غذایی با چرخش بازار وارد حوزه آی تی می‌شود.

مقیمی گفت: ضعف ما این است که مسیر سرمایه گذاری را نه هموار و صاف که حداقل مشخص و ریل گذاری نمیکنیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شيراز گردشگري نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجتبی روح الامین در برنامه زنده رادیویی کندیمیز مرکز استان به تبیین اهمیت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغ‌ها پرداخت.

روح الامین از اهمیت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان امور اراضی کشور یاد کرد و گفت: تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است؛ یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

وی افزود: باید به سمت کشاورزی مکانیزه و کلان قدم برداریم و گام اول یکپارچه‌سازی اراضی است.

روح الامین در ادامه اضافه کرد: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روش‌های جداگانه‌ای بهره برد.

وی بیان کرد: موفقیت بیشتر دولت در طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی الزاماتی هم نیاز دارد، ازجمله اینکه برای ارث وراث، باید قانونی وضع شود که زمین‌ها را خرد نکنند و مشوق‌های نقدی، تسهیلاتی و ... هم برای این کار در نظر گرفته شود. 

مدیر امور اراضی استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، مسئولان امور اراضی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از روش‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 روح الامین در ادامه اضافه کرد: شهرستان‌های اشنویه، سلماس، بوکان، پلدشت، چالدران، تکاب، شاهیندژ و مهاباد نسبت به معرفی پایلوت به مساحت ۵۰۷ هکتار اقدام کرده اند که ۴۶ هکتار منجر به تجمیع اسناد و معرفی به اداره ثبت جهت صدور سند تجمیعی و ۱۳ هکتار مبنی بر یکپارچه سازی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • طراحی سبد خرید هوشمند برای تجربه خریدی آسان
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان