Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:51:34 GMT

کشف و ضبط محموله بزرگ مواد مخدر در مراکش

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۰۶۴

کشف و ضبط محموله بزرگ مواد مخدر در مراکش

سرویس‌های امنیتی مراکش از کشف و ضبط ۶۵۰ کیلوگرم ماده مخدر کانابیس در شهر جنوبی "اَکادیر" در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مقامات مراکش، اعضای پلیس قضایی با حمایت یگان مداخله منطقه‌ای "اَکادیر" یک وسیله نقلیه را که حامل محموله مواد مخدر بوده متوقف کرده‌اند.

راننده این وسیله نقلیه که از فرمان ایست سرپیچی کرده بوده با عبور از موانع امنیتی، جان ماموران پلیس را به خطر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظنونان این حادثه با استفاده از اسلحه شکار به سمت خودروهای پلیس تیراندازی کرده و پیش از فرار از صحنه، دو مامور پلیس را زخمی کردند. 

ماموران پلیس با تیراندازی متقابل، موفق به گرفتن وسیله نقلیه و ضبط محموله مواد مخدر شدند اما سه مظنون حادثه فرار کرده و تحقیقات قضایی برای دستگیری همه افراد درگیر در این پرونده آغاز شده است.

طبق اعلام دفت مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، با وجود تلاش‌های بسیار برای متوقف کردن کشت حشیش طی یک دهه گذشته، مراکش هم‌چنان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این گیاه مخدر در جهان است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات امنیتی مراکش تا ۱۵ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۹) بیش از ۱۱۲ تن کانابیس و مشتقات آن را کشف و ضبط کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باند قاچاق مواد مخدر کشف و ضبط محموله مواد مخدر مراكش کانابیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس پیشگیری مازندران از افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در فروردین ماه خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین سال جاری موفق به  دستگیری 297 خرده فروش مواد مخدر شدند.

وی با اشاره به افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزود: در این مدت با تلاش همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها بیش از 27کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح مازندران از این افراد کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون شاهد افزایش 38درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، از شهروندان خواست در راستای ارتقای امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان