Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تولید هواپیما و کشتی سبک، ویلچر برقی بدون زغال و باطری، دستگاه کمپوست، کیت برقی و ... را ازجمله دستاوردهای پژوهشی این واحد دانشگاهی برشمرد و گفت: بزودی تجهیزات نظامی و قطعات برقی خودرو در ساری تولید می‌ شود.

«رحمان غفاری» در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: دستاوردهای واحدهای مختلف دانشگاه‌های آزاد استان مازندران و نهادهای طرف قرارداد مثل فنی و حرفه‌ای، شرکت گاز، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و؛ که تفاهم‌نامه همکاری داریم در این نمایشگاه ارائه‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و رئیس شورای پژوهش استان مازندران بابیان اینکه این نمایشگاه برای اولین بار به‌صورت تجمیع در هفته پژوهش در مازندران برپا شد، افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران، گامی برای توسعه پژوهش است.

 

وی با اشاره به اینکه در پنج ماه گذشته 10 کارگاه پژوهشی و 30 نشست علمی در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد، تصریح کرد: 200 میلیون تومان قرارداد برون دانشگاهی داشتیم و همچنین استارت آپ ویکند هم برای اولین بار در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.

 

غفاری به سابقه فعالیت 20 ساله واحد پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای مهم پژوهشی می‌توان به تولید هواپیمای سبک با نانو کامپوزیت، تولید کشتی سبک با نانو کامپوزیت برای کشتی‌سازی صدرا، ویلچر برقی بدون زغال و باطری، دستگاه کمپوست، کیت برقی و ... اشاره کرد.

 

وی به همکاری سازمان‌های نظامی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اشاره کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک برخی تجهیزات نظامی در ساری تولید می‌شود.

 

غفاری با اعلام اینکه بخش پژوهش دانشگاه آزاد ساری در بخش خودروسازی هم ورود پیداکرده است، یادآور شد: تعدادی از قطعات برقی توسط گروه پژوهش دانشگاه در حال ساخت و تولید است که همه این تولیدات در دانشگاه آزاد ساری صورت می‌گیرد.

 

وی گفت: داروهای گیاهی در آمل تولید و ثبت اختراع شد و  در واحد چالوس و غرب استان هم اختراعاتی ثبت شد.

 

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ساری بیان کرد:  بیشترین برنامه ما ارتباط با صنایع است تا با کمک هم مشکلات صنایع را برطرف کنیم و شاهد رونق تولید داخلی باشیم؛ و از ورود دستگاه خارجی باقیمت فزاینده جلوگیری شود.

 

غفاری به تعامل و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و خانه صنعت معدن و تجارت استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ارائه روش‌های مذاکره دانشجویان با اساتید جهت تبدیل ایده و فکر به اختراع و رسیدن به مرحله تولید در دستور کار قرار دارد.

 

وی به فعالیت مرکز رشد در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: تلاش داریم به همت باشگاه پژوهشگران جوان و ارتباط با صنایع و معادن، شرکت‌ها و نهادها بسیاری از مشکلات استان مازندران مرتفع شود. 

 

غفاری بابیان اینکه مشکل زباله‌ی استان می‌تواند به همت نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی مرتفع شود، اذعان کرد: تاکنون چند استارت آپ باهدف رفع معضل زباله مازندران در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.

 

وی به ساخت دستگاه تبدیل زباله به کمپوست و دستگاه محوکننده (امحا) زباله اشاره کرد و افزود: دانشگاهیان همچنین دستگاهی که از زباله سه خروجی آب کشاورزی، گازمتان ویژه سوخت‌وساز و کمپوست می‌دهد، طراحی کردند.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم قرآن خبرگزاری شبستان فعالیت های مسجدی استان بوشهر شیراز هرمزگان کشتی صدرا نانو کامپوزیت ویلچر برقی مشکل زباله مازندران کمپوست تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • عملیات «وعده صادق» بخشی از قدرت نظامی ایران بود
  • عملیات «وعده صادق» تنها بخشی از قدرت نظامی ایران بود
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی