Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@01:33:05 GMT

نام‌آشنای دیروز و امروز

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۱۶۶

نام‌آشنای دیروز و امروز

جوان محجوب تویسرکانی دیروز و سردار رشید امروز که سال‌ها زخم دوران دفاع مقدس و مجروحیت شیمیایی، همنشین شبانه‌روز‌ی‌اش است اکنون مدتی است که در بستر بیماری بوده و با وجود نگرانی‌های قبلی، خبرها حاکی از این است که مداوای پزشکی باعث بهبود نسبی وضعیت عمومی چهره ماندگار عرصه حماسه و دفاع است و امیدها را برای بازگشت مجدد وی به عرصه کار و تلاش افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شخصیت سردار علی فضلی مثال‌زدنی است. وی از ابتدای جوانی، همراه انقلاب بود و قبل از دفاع مقدس تمامی تلاش خود را در کار دفاع از کشور به‌کار بست. حاج علی در غائله‌های مختلفی از جمله آشوب خلق عرب در خوزستان و همچنین کردستان حضوری فعال داشت و از همان ابتدای دوران دفاع مقدس در منطقه آبادان فعالیت بالایی از خود نشان داد. وی فرمانده تیپ المهدی بود و در منطقه به صورت شبانه‌روزی به ایفای نقش می‌پرداخت و بعدها در لشکر 10 سیدالشهدا به ادامه فعالیت پرداخت. تلاش شبانه‌روزی فضلی زبانزد همه است و او با وجود زخم دوران دفاع مقدس که به تن دارد اما مثل یک جوان 20 ساله به کار و تلاش می‌پردازد و این همه شور و جوانی و نشاط در رفتار، باعث غبطه همه است.
شناخت من با سردار علی فضلی به سال‌های دور و دوران دفاع مقدس بر می‌گردد و در دورانی که حاج علی، جانشین رئیس سازمان بسیج و همچنین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور بود این همکاری و همدلی ادامه پیدا کرد. در طول شش سالی که از نزدیک با هم همکار بودیم جز تواضع و بزرگواری و کار شبانه‌روزی از او چیز دیگری ندیدم.

زمانی در اردوهای راهیان نور در حدود دو میلیون نفر می‌رفتند اما در سال گذشته با تلاش‌های سردار فضلی این تعداد به هفت میلیون بازدید از مناطق جنگی رسید.

اخلاص یکی از ویژگی‌های اصلی حاج علی است و ادب همیشگی او مثال‌زدنی است. فضلی به هر جمعی که ورود پیدا می‌کند کاری به دسته و طبقه و سن و سال حاضران ندارد و با همه احوالپرسی می‌کند. تواضع او واقعا درس‌آموز است. از همین رو باید یکی از دلایل اصلی محبوبیت حاج علی را تواضع او دانست.

مردم و خانواده‌های شهدا و جوانان با سردار فضلی خیلی انس دارند و حتی یک بار مادر دو شهید از رشت زمانی که تمایلش را برای دیدار با سردار فضلی اعلام کرد او از تهران به رشت رفت تا با مادر شهیدان ملاقاتی داشته باشد. زمانی در سال 96 گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دادم و در بخشی از این گزارش از زحمات سردار علی فضلی یاد کردم. رهبری با شنیدن این حرف تبسمی بر لبانشان نشست و بعد از جلسه هم آقای فضلی را بغل کرده و به من در مورد ایشان سفارش کردند.
حاج علی فضلی مصداق شهید زنده است و با وجود اینکه در بستر بیماری است همچنان همان شور سابق را دارد و به لطف خدا با مداوای صورت گرفته نیز امید است که لباس عافیت بپوشد و مثل گذشته با حضور فعال و بانشاطش منشا اثر و ثمر شود. ‌

‌سردار بهمن کارگر - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: علی فضلی بهمن کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیشترین بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع توصیف، الگو پردازی و سرگذشت پژوهی از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا باید حتماً شهید محور باشد تصریح کرد: محور کنگره شهید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس و شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم.

در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به آثار شهدا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آثار شهدا تا حدودی جمع آوری شده، در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

سردار آزادی درباره محصول سرگذشت پژوهی بیان داشت: محصول سرگذشت پژوهی، سوژه است که بیانگر انتقال پیام شهید است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: دفاع مقدس گنج است؛ گفت: بسیاری از بخش‌های آثار شهدا واکاوی نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره کنگره شهدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: کنگره شهدا دو رویکرد اصلی دارد؛ که رویکرد اول زنده نگه داشتن یاد شهید است.

وی درباره رویکرد دوم کنگره شهدا گفت: انتقال پیام شهید است که پیام شهید را جز با زبان هنر نمی‌توان انتقال داد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۵ بار بر موضوع هنر تاکید داشتند؛ باید پیام شهید را به جوان‌ها، نوجوان‌ها انتقال دهید.

سردار آزادی یادآور شد: مقصود از بزرگ داشت‌ها، جریان سازی است؛ رسالت کنگره باید جریان سازی فکری و عملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره شهدا باید امید آفرین باشد و تولید امید کند؛ معنا را به جامعه منتقل کند که آن ایمان و امید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کنگره ملی تصریح کرد: عنوان کنگره، کنگره ملی شهدا استان است و همه شهدا را در برمی‌گیرد؛ سطحش فراتر از استان باشد و بتواند حماسه رزمندگان دلاور را به کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برای کنگره به یک کار هنری و جریان ساز، فکر کنید تا ذهن تمام جوانان و نوجوانان را درگیر شهدا بکند.

کنگره شهدا حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد

سردار آزادی یادآور شد: این کنگره حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند خوب تولید شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب بیان داشت: کارهای شما شناسنامه انقلابی و دفاعی، دوران مقدس است که باید هنرمندانه به دیگران معرفی کنید؛ خاصیت هنر، آشنایی با شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تلاش دشمن تزریق بی هویتی است و کنگره باید امید آفرین باشد.

وی اظهار کرد: روایت جذاب خلق کنید فیلم نامه و سوژه خوب مهم است و از دل سرگذشت پژوهی بیرون می‌آید؛ بهترین کار را برای شهدا رقم بزنید.

کد خبر 6087232

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است