Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سامانه «جامع اطلاعات مردمی»(سجام) به‌منظور بسترسازی برای مشارکت مردم در ارتقای سطح حجاب، عفاف و گسترش فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر طراحی و اجراشده است.

وی بابیان اینکه در این طرح مردم به‌عنوان دیده‌بان حراست از وضعیت فرهنگی جامعه، نسبت به هنجارشکنی‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنند، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و همچنین ارتقای آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های ناشی از ترویج بدحجابی، در جلوگیری از این آسیب بسیار اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، اظهار داشت: کسانی که در حوزه عفاف و حجاب دست به اقدام‌های حرمت شکنانه می‌زنند،‌ به‌جای محکومیت قضایی، ملزم به گذراندن دوره‌های آموزش پیشگیری می‌شوند تا از خطرات بی‌حجابی آشنا شوند.

یزدی، بالا بردن آگاهی مردم در کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرائم را بسیار موثر دانست و گفت: این دوره‌ها به نحوی برگزار می‌شود که هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ای برای افراد ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی انجام‌شده در حوزه عفاف و حجاب بازخوردهای خوبی داشته و مورد استقبال قرارگرفته است.

معاون دادگستری قم، افزود: برگزاری این دوره‌ها در سطح مدارس استان نیز در دستور کار قرارگرفته تا آسیب‌های ناشی از بدحجابی برای نوجوانان به‌خوبی تبیین شود.

یزدی در ادامه تکریم واقعی ارباب‌رجوع در دستگاه قضایی را ازجمله اولویت‌های طرح تحول در قوه‌قضاییه برشمرد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مستمری در راستای ارتقای تکریم ارباب‌رجوع و اخلاق حرفه‌ای برای کارمندان دادگستری قم در حال اجراست.

وی تاکید کرد: مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌قضایی باید از رفتار کارکنان دادگستری احساس تکریم کرده و کارمندان دستگاه قضایی باید خود را خادم مردم بدانند.

برچسب‌ها عفاف و حجاب دادگستری قم قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عفاف و حجاب دادگستری قم قوه قضاییه عفاف و حجاب دادگستری قم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • مقوله حجاب ورای یک مسأله اجتماعی است
  • مسوولان به مساله حجاب توجه بیشتری داشته باشند