Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ آنقی با اشاره به‌ شگردهای مجرمانه با هدف کلاهبرداری‌های مالی مجرمان سایبری،اظهار داشت:از جمله جرایمی که در این ایام در فضای مجازی رو به گسترش بوده،کلاهبرداری در پوشش ثبت‌نام خودرو از شهروندان است که در چند روز گذشته مواردی مبنی بر کلاهبرداری از این طریق به کارشناسان پلیس فتا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت‌نام، به نشانی سایت چندان توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها و شبکه های اجتماعی ارائه‌ شده است، به آسانی در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان مرکزی گفت: به دلیل آن که همواره خرید و فروش خودرو با قیمت ارزان‌تر، باعث جذب مشتریان بیشتری نیز می‌شود، کلاهبرداران اقدام به طراحی سایتی شبیه یکی از سایت‌های گروه خودروسازان کرده و با این ترفند کاربرانی را که متقاضی ثبت‌نام و خرید محصولات خودرویی هستند، فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ آنقی تأکید کرد: به‌ هیچ‌ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنید؛ توجه داشته باشید که آدرس درگاه بانکی بایستی با https آغازشده باشد و حتماً shaparak.ir باشد و تصویر امنیتی موجود در صفحات درگاه بانکی و محل اعداد صفحه‌کلید امن بایستی با هر بار ورود به صفحه تغییر کند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: اگر افرادی هستند که در گذشته در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و اکنون دریافته اند که موجودی حساب کارت بانکی شان کم و یا مبالغ اندکی از حسابشان برداشت‌شده است، باید برای طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه و نسبت به تغییر"رمز دوم"خود نیز اقدام کنند،زیرا این امکان وجود دارد که مجرمان از اطلاعات کارت بانکی مالباختگان برای دیگر مقاصد سوء خود، بهره ببرند.

شهروندان هرگز به تبلیغات فریبنده و اغواکننده افراد سودجو و فرصت طلب، در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

منبع: واحد مرکزی خبر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری  به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال با ارائه رسید‌های جعلی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمود مختاری افزود: متهم با تبلیغ وسیع در زمینه خرید محصولات کشاورزی در فضای مجازی و اعتماد یکی از شهروندان به متهم ، پس از برقراری تماس تلفنی و دریافت رسید  نسبت به بارگیری و انتقال ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کشمش با خودروی اعزامی از سوی کلاهبردار اقدام می کند که پس از مراجعه به بانک از کلاهبرداری صورت گرفته مطلع می‌شود.

وی گفت: با سرعت عمل کارشناسان پلیس فتای بردسکن در تعامل با مقام قضایی، ۴ متهم به کلاهبرداری در این زمینه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و دستگیر می شوند.

 

دیگر خبرها

  • جدیدترین جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی | امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • انسداد ۳۶۰۰ حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی با موضوع یارانه‌ی معیشتی و کالا برگ الکترونیک