Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:37:10 GMT

برداشت ۹۰۰۰ تن مرکبات در بخش شهداد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۳۶۳

برداشت ۹۰۰۰ تن مرکبات در بخش شهداد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت مرکبات در سطح شهرستان ۷۳۵ هکتار است، گفت:از این میزان ۱۶۰ هکتار غیر بارور و ۵۷۵ هکتار بارور و اقتصادی است.

او افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری میزان تولید این محصول حدود هزار و ۷۲۵ تن با متوسط عملکرد ۳ تن در هکتار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودی با اشاره به اینکه بخش شهداد در شهرستان کرمان کل سطح زیر کشت مرکبات را به خود اختصاص داده است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت مرکبات مربوط به منطقه اندوهجرد و سپس چهارفرسخ است و سطح زیر کشت اولیه در منطقه ۹۹۲ هکتار با تولید ۹ هزار و ۱۴ تن بوده است که طی سال‌های اخیر بر اثر خشکسالی و کمبود بارندگی کاهش سطح و در نتیجه تولید داشته ایم.

او اظهار داشت: انواع مرکبات کشت شده در منطقه شامل پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، نارنج، لیموشیرین و لیموترش است.

برداشت مرکبات از اواسط آبان آغاز شده است و تا بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت