Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر درباره انتخاب پردیس ملت به‌عنوان میزبان رسانه‌ها در این رویداد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۲ آذرماه ضمن حضور در پردیس چارسو محل برگزاری جشنواره فیلم «سینماحقیقت» در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به پرسش آن‌ها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره محل برگزاری جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر گفت: ما دو سال است که جشنواره را در پردیس ملت برگزار می‌کنیم و در این خصوص هم مدیر روابط عمومی ما بررسی‌هایی انجام داد و با توجه به تجربه دو سال گذشته تصمیم گرفته شد پردیس ملت مکان برگزاری جشنواره باشد.

داروغه‌زاده تأکید کرد: تعداد رسانه‌ها زیاد است و سلیقه‌های مختلفی دارند، برخی پردیس چارسو را پیشنهاد دادند و برخی برج میلاد و برخی ملت را. ذی‌نفعان این حوزه فقط رسانه‌ها نیستند بلکه صاحبان آثار و برگزارکنندگان هم حقی دارند. بنابراین باید همه جوانب را بررسی و سالنی را انتخاب می‌کردیم. اینطور نبود که همه رسانه‌ها روی پردیس ملت اتفاق نظر داشته باشند و ما فقط ملت را انتخاب کنیم.

وی درباره تفکیک سینمای رسانه‌ها و هنرمندان گفت: هر کجا سینمای رسانه‌ها باشد، سعی می‌کنیم تعداد سینماگران بیشتری را دعوت کنیم و تعداد کارت بیشتری را هم به آن‌ها اختصاص دهیم تا فضای گرم‌تری شود و رسانه‌ها مشکلی که مبنی‌بر تعداد کم هنرمندان داشتند کمتر شود.

داروغه زاده درباره مجوزهای فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال، در حالی که او به‌عنوان دبیر جشنواره دیگر در شورای نظارت حضور ندارد عنوان کرد: حضور فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر مربوط به مجوز ارشاد است و ربطی به سایر ارگان ها ندارد. «متری شیش و نیم» هم هرچند مشکلاتی برایش پیش آمد اما در نهایت به جشنواره رسید. گاهی نکاتی که برای فیلم یه وجود می آید به خاطر مسایل خود فیلمساز و نهادی است که قبلاً با هم قرار گذاشتند بنابراین ربطی به سازمان سینمایی نداشت و ندارد. ممکن است با نهادی قول و قرارهایی بگذارید، فیلمنامه را بدهید بنابراین جایی که با آن هماهنگ کرده‌اید نظراتی دارند ما به عنوان سازمان سینمایی و جشنواره هیچ نکته‌ای درباره «متری شیش و نیم» نداشتیم.

وی عنوان کرد: بیش از صد فیلم در جشنواره شرکت کرده‌اند و تنها ۲۲ فیلم می‌توانند در بخش مسابقه حضور داشته باشند طبیعتاً صاحبان حدود ۸۰ فیلم ناراضی خواهند بود. وقتی فیلم‌ها نمایش داده شود و با فیلم‌های بازمانده مقایسه شود ،می‌تواند ببینید چه این انتخاب‌هایی درست بوده است یا نه. اینکه برخی از قبل به هیات انتخاب تهمت می‌زنند درست نیست ما هر سال این مسأله را داریم که از بین آن‌ها باید تعدادی را انتخاب کنیم.

داروغه‌زاده درباره حضور فیلم‌های کارگردانان شاخصی چون حسن فتحی و مجید مجیدی در جشنواره امسال اظهار کرد: فیلم حسن فتحی در حال فیلمبرداری است و اصلا به جشنواره نمی‌رسد. ضمن اینکه در ایران مجوز ساخت ندارد، بنابراین به جشنواره نمی‌رسد. آقای مجیدی هم فرم ثبت نام پر کرده اما هم‌چنان در حال فیلمبرداری است. ما که نباید تلاش کنیم، بلکه تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا فیلمشان به جشنواره برسد. ما دوست داریم همه آثار فاخر و خوب چه از سوی کارگردان مطرح باشد چه نباشد در جشنواره حضور داشته باشد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر ثبت‌نام دوباره محسن امیر یوسفی برای حضور فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» در جشنواره فجر به لبخندی اکتفا کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002x3u

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو»، یادمان کیومرث صابری فومنی با حضور عباس حسین نژاد دبیر این رویداد امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حسین نژاد در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره طنز پهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شده و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار می‌شود. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسؤولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند، امسال هزار و ۱۲۹ اثر به این رویداد رسیده که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند.

وی افزود: پنج استان بیشتر از بقیه در رویداد مورد اشاره مشارکت داشتند. تهران با ۲۸۹ اثر در رتبه اول و استان‌های اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یکی از استان‌ها هم در این رویداد شرکت نکرد.

دبیر طنز پهلو در ادامه سخنان خود گفت: اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فومن برگزار می‌شود. گل آقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه بود، حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کرده باشیم. برگزاری دو نشست آموزشی رسانه‌ای هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز در دستور کار قرار دارد.

حسین نژاد در مورد داوران این جشنواره گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم داورها از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره حضور دارم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران این جشنواره هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه‌های خود اثری منتشر می‌کنند در این رویداد حضور پیدا کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت می‌کنیم در این رویداد حضور داشته باشند. ما سعی داریم به طنزپردازانی که در رسانه‌های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم تا سطح طنزشان را بالا بیاورند.

دبیر طنز پهلو ادامه داد: طنز که تولید و مشتری آن زیاد شده در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است؛ این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور به آن توجه نکنیم در این حوزه متضرر خواهیم شد. به دنبال ارتقای طنز هستیم، چون معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

حسین نژاد در پایان گفت: موضوع دادن در جشنواره، توجه به موضوعات مختلف است. در این دوره از جشنواره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی و اینترنت وجود دارد، در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده است. در هر بخش از این رویداد چهار برنده داریم؛ نفرات اول ۱۰ میلیون تومان نفرات دوم ۷ میلیون تومان، نفرات سوم ۵ میلیون تومان و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین تندیسی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به برندگان اهدا می‌شود.

کد خبر 6086385 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد