Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: گندم مازاد بر نیاز کرمانشاه به 14 استان دیگر در راستای تنظیم مصرف کشور، صادر می‌شود.

ماشاءالله ارویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال 546 هزار و 550 تن گندم در فصل برداشت از کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار توانستیم در کمترین زمان مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم به‌طوری که در پایان شهریورماه، پایان فصل برداشت 100درصد مطالبات پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه به رتبه پنجم استان در کشور در زمینه تولید گندم اشاره و بیان کرد: یکی از قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شویم که گندم برداشت شده علاوه بر تامین نیاز استان خودمان به 14 استان دیگر در راستای تنظیم مصرف کشور، صادر می‌شود.

*ذخیره‌سازی 56 هزار تن گندم در کرمانشاه

وی تصریح کرد: گندم استان از رقم سرداری است که در مناطق گرمسیری از 25 اردیبهشت‌ماه(قصرشیرین و سرپل‌ذهاب) و در مناطق سردسیری(سنقرو کلیایی) در شهریورماه برداشت می‌شود.

ارویسی در توضیح کیفیت نان تولیدی استان، افزود: مواد اولیه تشکیل دهنده آرد و نان،گندم است، گندم مناطق گرمسیری استان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است در این راستا 56 هزار تن از این محصول از شهرستان‌های گرمسیری استان که گلوتن بالایی دارد در سیلوها ذخیره‌سازی کردیم.

وی با بیان اینکه بحث اختلاط گندم در برنامه شرکت اداره‌کل غله است، افزود: گندم منطقه گرمسیری که دارای کیفیت بیشتری هستند را با گندم‌های مناطق سردسیری اضافه می‌کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: این اختیار را به کارخانجات استان داده‌ایم تا از هر سیلویی که احساس می‌کنند کیفیت گندم آن بالاتر از سایر سیلوها است، خریداری کنند.

وی در خصوص درصد سبوس‌گیری نیز، افزود: کارخانجات تولید آرد استان دارای استاندارد اجباری هستند، نمایندگانی از معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد به صورت مرتب از کارخانجات بازدید به‌عمل می‌آورند و همچنین اداره غله به صورت دوره‌ای آرد استحصالی را آزمایش می‌کنند.

ارویسی در رابطه با بحث پخت نان، اظهار داشت: برای پخت با کیفیت نان چند آیتم دخیل است، یکی گندم برای تولید آرد است که از نظر گندم تولیدی جز استان‌های خوب هستیم و دیگری  مهارت نانواها و وضعیت دستگاه‌های پخت نان است که با بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم کرمانشاه کشاورزی کشاورزان تولید صادر مازاد بر نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلوگرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظر استان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های دریایی در استان خبر داد و افزود: در این راستا هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان آذربایجان شرقی برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • رونمایی از دو رقم گندم جدید در استان یزد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • وجودظرفیت لازم برای ارتقای کیفیت گندم‌های تولیدی مازندران