Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@18:52:50 GMT

سیگار الکترونیک با افسردگی چه ارتباطی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۵۱۲

نتایج یک بررسی که به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند دو برابر بیش از افرادی که هرگز از سیگار‌های الکترونیکی استفاده نکرده‌اند احتمال دارد به افسردگی بالینی دچار شوند. همچنین این ارتباط در میان افراد جوان‌تر بیشتر دیده می‌شود.

سیگارهای الکترونیکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف کننده از طریق گرما نیکوتین و اسانس موجود در آن را دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیگارهای الکترونیکی برخلاف سیگارهای معمولی بخار تولید می‌کنند.

بسیاری از این افراد بر این باورند که بخار تولید شده حاوی آب است اما در حقیقت، بخار تولید شده حاوی مقادیری ماده شیمیایی سمی است که با خطر بروز بیماری‌های قلبی، ریوی و سرطان مرتبط است.

مصرف سیگارهای الکترونیکی در آمریکا از یک دهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

محققان آمریکایی در بررسی جدید خود به ارتباط قابل توجه میان استعمال سیگارهای الکترونیکی و افسردگی دست پیدا کردند. در این مطالعه پاسخ‌های ۹۰۰ هزار فرد ۱۸ ساله و بالاتر که در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در یک نظرسنجی مشارکت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان آمریکایی دریافتند که در ۳۴ درصد از مصرف کنندگان فعلی سیگارهای الکترونیکی سابقه افسردگی بالینی وجود داشته‌ و این رقم در افرادی که هرگز استعمال سیگار الکترونیکی نداشته‌اند ۱۵ درصد بوده‌ است. همچنین افرادی که سابقه استعمال سیگار الکترونیکی داشته‌اند ۲۷ درصد بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی بالینی شوند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GTK برچسب ها: افسردگی ، سیگار ، سیگار الکترونیک

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افسردگی سیگار سیگار الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در چهابرج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ ایرج آقازاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو پراید حامل بار قاچاق مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو موردنظر، تعداد ۴۵۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق راکشف کردند، که برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه حدوداً ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ آقازاده با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا ضامن امنیت وتوسعه اقتصاد ملی است، و شهروندان هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله برای انجام اقدامات قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در چهابرج
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند