Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:42:52 GMT

آقایان مجمع تشخیص! جناحی کار کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۵۱۴

آقایان مجمع تشخیص! جناحی کار کنید

«آقایان! ممنون‌تان‌ایم که عامل تشدید تحریم‌های دشمن شدید اما اگر موانع FATF را بردارید به نفع خودتان است. چون حتی اگر ایران قوانین FATF را بپذیرد، یکی دو سال طول می‌کشد تا چرخ‌دنده‌هایی که به‌خاطر تدبیر! شما زنگ زده، روغنکاری و به‌تدریج روان شود. تا آن موقع هم دولت دلخواه شما روی کار خواهد آمد و شما دوباره به پشت میز دولت برمی‌گردید و مشکلات بین بانک‌های ایرانی و خارجی حل می‌شود و می‌توانید پز بدهید که ما روی کار آمدیم و اوضاع روبه‌راه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش ایسنا، محمد مهاجری در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: «خبرهای جسته‌گریخته حکایت از آن دارد که چند عضو انگشت‌شمار مجمع تشخیص مصلحت، بیشترین نقش را در مخالف‌خوانی با FATF دارند. دو تن از این بزرگواران عضو دولت احمدی‌نژاد و نفر سوم، از چهره‌های بشدت نزدیک و همراه او بوده‌اند. هرچند که این ۳ نفر بعدها به تناسب شرایط و زمان، مخالف احمدی‌نژاد شدند اما دارای مسئولیت مشترک با او در بسیاری از اقداماتش هستند. هر چند که نشنیده‌ام حتی از یک اقدام مفید دولت‌شان نام ببرند و از رئیس محبوب‌شان به خیر یاد کنند.

آن چه مسجل است دستورات اولیه FATF دستپخت مشترک این آقایان و برخی دیگر از اعضای همان دولت بود اما با اتمام دولت دهم و انتقال نامبردگان به مجمع تشخیص، از آنجا که دیگر نان FATF در تنور آنها پخته نمی‌شد، زیر میز زدند و مصداق ضرب‌المثل «دیگی که برای ما نمی‌جوشد...» شدند.

کاش برای مخالفت با این موضوع حرف‌های کارشناسانه می‌زدند. متاسفانه مغلوب دروغ‌بافی‌هایی شدند که هیچ ارتباطی با FATF نداشت و با معطل کردن لوایح مربوط به FATF با دست خودشان گره به کار ملت زدند و پروژه «خودتحریمی» را به‌صورت گازانبری کامل کردند. حالا همه متوجه شده‌اند برای انتقال چهار قران و دهشاهی پول از یک بانک داخلی به  بانک‌های خارجی چقدر باید هزینه اقتصادی و بدتر از آن هزینه سیاسی داد. زشت نیست که  ایران را پشتیبان پولشویی و فساد مالی و تروریسم معرفی کنند؟ آن هم از طرف دولت‌هایی که سرتاپاشان فساد و تباهی و آدمکشی است؟

در این نوشته کوتاه، قصد محاجه نیست و ترجیح می‌دهم با این جمله پایان دهم که: آقایان! ممنون‌تان‌ایم که عامل تشدید تحریم‌های دشمن شدید اما اگر موانع FATF را بردارید به نفع خودتان است. چون حتی اگر ایران قوانین FATF را بپذیرد، یکی دو سال طول می‌کشد تا چرخ‌دنده‌هایی که به‌خاطر تدبیر! شما زنگ زده، روغنکاری شود و به تدریج روان شود. تا آن موقع هم دولت دلخواه شما روی کار خواهد آمد و شما دوباره به پشت میز دولت برمی‌گردید و مشکلات بین بانک‌های ایرانی و خارجی حل می‌شود و می‌توانید پز بدهید که ما روی کار آمدیم و اوضاع روبه‌راه شد. مدال افتخارش را هم به سینه‌تان بزنید و با برق آن مدال، چشم همه رقیبان‌تان را کور کنید! پیروزی از این شیرین‌تر؟

شما را به خدا نه بخاطر رضای او و آرامش خلق، یک بار دیگر به خاطر باند و حزب و مغازه سیاسی‌تان، کار جناحی کنید و با برداشتن سنگ از جلوی FATF ملت را از سختی و مشقت رها کنید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع تشخيص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

به گزارش ایسنا، در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896632

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه