Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:12:27 GMT

روشن: ستاد اصفهان هوشمند تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۵۸۲

روشن: ستاد اصفهان هوشمند تشکیل شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از استاندار اصفهان درخواست تشکیل و فعال نمودن ستاد اصفهان هوشمند با حضور ارگان‌های دولتی، خصوصی و یکپارچه‌سازی و مدیریت واحد در این حوزه را دارم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز (یکشنبه) با اشاره به حضور هفته گذشت خود جهت شرکت در همایش شهر هوشمند و اجلاس کمیته شهر هوشمند کلانشهرهای کشور در تهران، اظهار کرد: با وجود تاکیدات بسیار شورای شهر، پروژه شهر هوشمند در اصفهان به خوبی انجام نمی‌شود و در حال حاضر اصفهان از نظر شاخص‌های شهر هوشمند جایگاه مناسبی در مقایسه با دیگر شهرها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با انتقاد از عدم مدیریت شایسته سازمان فاوای شهرداری در حوزه شهر هوشمند، افزود: آشفتگی عملکرد و نبود مدیریت واحد موجب شده است شهرداری اصفهان نتواند در این حوزه به صورت یکپارچه، علمی و اساسی عمل کند و از سوی دیگر در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف دستاوردهای خود را به درستی به نمایش بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نهاد واحدی برای پاسخ‌گویی در برابر شورای شهر درخصوص شهر هوشمند وجود ندارد، تصریح کرد: پراکندگی عملکرد منجر به آن شده است که این ستاد در جذب بودجه نیز موفق نباشد و نتواند امور محوله خود را پیگیری نماید. 

وی با تاکید بر اینکه خروج پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند از خاستگاه اصلی آن یعنی سازمان فاوا پاک کردن صورت مساله است، خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان درخواست تشکیل و فعال نمودن ستاد اصفهان هوشمند با حضور ارگان‌های دولتی، خصوصی و یکپارچه‌سازی و مدیریت واحد در این حوزه را دارم.

کد خبر 401240

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر هوشمند شورای شهر اصفهان استاندار اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که شماری از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو همچون روسیه، قزاقستان، عراق، بلاروس و کنیا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مرتبط بویژه یونسکو، که این مرکز تحت پوشش آن می‌باشد و فائو و نهاد‌های مسؤول داخلی دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت، برنامه‌های میان و درازمدت، طرح‌های مرکز بین المللی در سال جاری میلادی و نیز اعتبارات موردنیاز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.   گفتنی است:موضوع تشکیل مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و تنوع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۳۹۴ در پاریس مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ در قالب مراکز نوع دوم مؤسسات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و ارتقا دانش و فناوری عینیت یافت و نهایتا این مرکز با امضا وزیر وقت جهاد کشاورزی و مدیرکل سازمان یونسکو، در ایران و مستقر در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاسیس شد.   همچنین این مرکز با توجه به رویکرد قاطع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی در بوم سازگان حوزه‌های آبخیز، بر لزوم اخذ تصمیمات فراگیر، جامع و هم افزا با مشارکت مردم تاکید داشته و آن را عنصری مهم و کلیدی در راستای مدیریت پایدار سرزمین و توانمندسازی و مشارکت جوامع محلی در سلامت حوزه‌های آبخیز و حفاظت از منابع طبیعی می‌داند.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری