Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون دانشجویی قشم گفت: هدف‌گذاری تحقیقات دانشجویی باید به گونه‌ای انجام شود که خروجی آن ارائه راهکارهایی کارآمد برای مسائل و معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باشد. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، ظهر امروز علیرضا نصری در نشست هم‌اندیشی جمعی از جامعه دانشگاهی قشم اظهار کرد: دانشگاه در تقویت باورهای فرهنگی و اصلاح رفتارهای اجتماعی به‌منظور کنترل و کاهش آسیب‌ها از پتانسیل بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشجویان به عنوان قشر برگزیده و مورد اعتماد خانواده‌ها قلمداد می‌شوند که این مولفه نقش آنان در برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی بسیار اثربخش می‌سازد.

پاسخ 777 استاد دانشگاه به نامه 77 اصلاح‌طلببیانیه یک کانون دانشگاهی درباره مسائل اخیر کشوراولین نشست آسیب‌شناسی جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار می‌شود

نصری تصریح کرد: دانشجویان از یک سو به درونی‌ترین لایه‌های اجتماعی تعلق دارند و از سویی دیگر با توجه به جایگاه دانش‌پژوهی خود می‌توانند در اصلاح ناهنجاری‌های جامعه کمک‌کار باشند.

این مقاوم مسئول با اشاره به فعالیت 7 واحد دانشگاهی و بیش از 8 هزار دانشجو در شهرستان قشم، ادامه داد: برگزاری نشست‌های مستمر هم‌اندیشی و سپردن تحقیقات میدانی با محوریت بررسی و جمع‌بندی مسائل و معضلات محلات شهری و روستایی و ارائه راه‌حل‌های عملی به عنوان نخستین ماموریت جامعه دانشگاهی باید در این زمینه آغاز شود.

نصری تاکید کرد: غربالگری نتایج و سپس بسیج امکانات در جهت اقدام عملی، دومین گام این پروژه به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون دانشجویی قشم بیان کرد: سپردن مسئولیت تحقیق و ارائه راهکار در مورد هر یک از مسائل و معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به یک واحد دانشگاهی و غربالگری کارشناسی آن توسط اساتید صاحب نظر دنبال شود.

انتهای پیام/7558/ح

R7558/P/S6,1433/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه هفتم توسعه ریل گذاری با رویکرد جدیدی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد و مهارت افزایی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی مازندران اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه و در دولت سیزدهم ریل گذاری با رویکرد جدیدی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد.

 وی گفت: حکمرانی آموزشی بر پایه محور‌های دانش و اخلاق اصلاح و پایه گذاری شده است.

عمو عابدینی به پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول اشاره کرد و با بیان اینکه  آمایش رشته‌ها و اجرای طرح تحول دولت سیزدهم در کنار ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کارگروه ویژه پی ریزی شده است تصریح کرد: کیفی‌گرایی مهارت‌افزایی  و ساماندهی موسسات در کنار مدیریت منطقه‌ای، از اهداف و اولویت‌های طرح آمایش آموزش عالی است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: باید رشته‌های دانشگاهی پیوست اشتغال داشته باشند و وجود رشته‌های دانشگاهی بدون توجه به نیاز‌ها و آمایش آموزش عالی، سبب افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور شده است.

عمو عابدینی ادامه داد: در طرح تحول آموزش عالی به بورسیه شغلی در صنایع توجه شده است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران به میانگین 40 درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران 20 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 حسینی پور  افزود: رتبه دانشگاه در استان در مقایسه بادانشگاه‌های ملی کاهش دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول که در وزارت علوم در دست اجراست  راهکارهایی را برای برون رفت از مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند ارائه می‌دهد.

حسینی پور استاندار مازندران اظهار کرد: در پیاده سازی طرح تحول نباید به دنبال گزینه‌های غیر کارشناسی باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اتخاذ راهکار درست و اصولی و توانمندسازی دانشگاه مازندران در سطح ملی و هم در سطح بین المللی در دستور کار است.

وی گفت: در طرح تحول باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز کرده و به خواسته‌های ملی توجه کنیم.

وی همچنین، گفت: ساماندهی رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز‌ توسعه‌ای مازندران لازم است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود