Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: در برخورد با تخلفات صرفاً با اقدامات قهرآمیز و سلبی، نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد و سازمان تعزیرات حکومتی باید با کمک اصناف و مردم به صورت پیشگیرانه اقدام کند تا جلوی تخلفات سودجویان و منفعت طلبان گرفته شود.

قاسمی افزود: اقدامات و رویکرد سازمان تعزیرات حکومتی باید به گونه‌ای باشد که قبل از وقوع تخلف و جرم ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: سازمان تعزیرات به عنوان متولی نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی باید خلاء‌های قانونی این حوزه را شناسایی و آسیب شناسی کند تا بتوان نواقص را متناسب با شرایط فعلی و در زمینه تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و شعار سال روزآمد کرد.

دادستان یادآور شد: هدف سازمان تعزیرات حکومتی باید حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر اخلال‌گران اقتصادی، کمک به سالم‌سازی فضای کسب و کار، نظارت دقیق و قانونی بر سیستم توزیع کالا، حمایت از فضای بازار در برابر التهابات کاذب، پیشگیری از تخلفات، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به ویژه گران‌فروشی است و تمامی این اهداف با اقدامات پیشگیرانه میسر خواهد شد.

قاسمی در ادامه افزود: نیازمند یک انسجام بین سازمانی برای نهادینه کردن اقدامات پیشگیرانه هستیم و حضور تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی در سطح بازار با هدف پیشگیری از وقوع جرم، باید محسوس‌تر باشد و یقیناً همین حضور مستمر و به موقع، جنبه بازدارندگی خواهد داشت.

این مقام قضایی استان اجرای بموقع احکام این حوزه را در پیشگیری از تخلفات موثر دانست و بیان کرد: کارگروه نظارتی به منظور تسریع در اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است و باید از تمام ظرفیت در این خصوص استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خارج از شبکه آرد در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کورش آذربخت گفت: پرونده یک واحد صنفی نانوایی برای عرضه خارج از شبکه ۲۰ کیسه ۴۰ کیلویی آرد در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی دزفول رسیدگی شد.

رئیس تعزیرات حکومتی دزفول افزود: شعبه با تحقیقات لازم اتهام را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته آذربخت، اجرای احکام تعزیرات حکومتی پس از انجام مراحل قانونی جریمه صادره را از متهم وصول کرد .

رئیس تعزیرات حکومتی دزفول افزود: بازرسان اداره صمت دزفول این گزارش را تهیه و به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه
  • عرضه خارج از شبکه آرد در دزفول