Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@21:49:37 GMT

خودرو ارزان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۶۵۳

خودرو ارزان می‌شود؟

خبرگزاری میزان- عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل گفت: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند، همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 14:11 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۱۲۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علی‌رضا پورحسنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: نوسان ارز در چند روز اخیر باعث شده همه چیز در کشور به هم بریزد و تمام اصناف و حوزه‌ها اکنون درگیر نوعی سردرگمی هستند. وضعیت به آنجا رسیده که سیستم روحی و روانی فعالان اقتصادی در کشور به هم ریخته است و بیراهه نیست که بگوییم که برخی از آن‌ها مریض شده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی دلار ۱۱ هزار تومانی در عرض کمتر از یک ماه به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد هیچ کاری نمی‌شود در این کشور کرد اکنون در بازار خودرو، وضعیت به گونه‌ای شده که همه چیز کاذب است و هیچ کس نمی‌داند که این وضعیت تا کی ادامه دارد.

پور حسنی افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می‌کنند. از طرف دیگر تحریم‌ها و کاهش تولید ایران خودرو و سایپا باعث شده تا کمتر از همیشه خودرو به بازار عرضه شود اینکه مدیران این دو شرکت اظهار می‌کنند که بازار را در کنترل دارند و تعهدات خودرا به موقع انجام می‌دهند بیشتر شعار است.

بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های پرفروش امروز ۱۳۹۸.۹.۲۴

وی افزود: با سهمیه‌بندی بنزین خودرو‌های دوگانه سوز حداقل ۱۵ میلیون تومان گران‌تر شده است و خودرو‌هایی که به دلیل تحریم تولید آن متوقف شده مانند برلیانس و ساندرو به صورت تصاعدی افزایش قیمت دارند.

پورحسنی مدعی شد: در این چند روزی که شاهد نوسان ارز بودیم خودروساز‌ها تا حدامکان از تزریق خودرو به بازار خودداری کردند و تا آنجا که می‌توانستند کمتر خودروی صفر تحویل دادند.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز در آخرین ساعات کاری هفته گذشته گفت: اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند و به همان عدد قبلی برسد و از همه مهمتر اینکه ثبات داشته باشد احتمالا جلوی این روند صعودی افزایش قیمت خودرو گرفته شود، اما به طور حتم قیمت‌ها به روال سابق باز نخواهد گشت و به طور کلی هر چیزی که گران می‌شود دیگر ارزان نمی‌شود.

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتوموبیل تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر به طور میانگین قیمت خودرو‌ها ۱۰ تا ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

منبع:ایلنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودروساز ها اخبار اقتصادی بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده و به ۸۵ دلار و هشتاد سنت در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت خام دریای برنت نیز با افزایش ۳.۴٪ به ۹۱.۱۳ دلار در هربشکه رسیده است.

در همین حال پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

کد خبر 745913

دیگر خبرها

  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟