Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@09:32:49 GMT

نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان سوئد در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۶۶۶

نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان سوئد در فضای مجازی

گروه بین‌الملل ــ گروه‌های راست افراطی در سوئد اسلام‌ستیزی و نفرت علیه مسلمانان را به صورت آنلاین گسترش می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، تحقیقات یک مجله سوئدی به نام «Expo» نشان می‌دهد گروه‌های راست افراطی در اینترنت از مردم درخواست می‌کنند مساجد را آتش بزنند و مسلمانان را قتل‌عام کنند.

این مجله محتوای 11 حساب کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی را که از سوی گروه‌های راست‌ افراطی مورد استفاده قرار می‌گیرد و 44 هزار دنبال‌کننده دارد،‌ جمع‌آوری کرده که نظرات اعضای حزب دموکرات‌های سوئد که به لفاظی علیه مهاجران معروف است را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش،هدف اصلی این حساب‌ها مسلمانان و بعد از آن مهاجران، سیاه‌پوستان و برخی سیاستمداران چپگرای سوئد بوده و پست‌های آن‌ها اغلب در مورد کشتار مسلمانان و شلیک به مساجد است. 

کتی‌ کوهن، روانشناس سوئدی در این زمینه می‌گوید: زبان مورد استفاده در این پست‌ها شبیه به لفاظی‌هایی است که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم و عاملان نسل‌کشی رواندا در دهه 1990 به کار می‌بردند.

وی می افزاید: چنین اظهارنظرهایی می‌تواند برخی از افراد را به سمت ارتكاب اعمال خشونت‌آمیز سوق دهد، اما این لزوماً به این معنی نیست كه همه اعضای این گروه‌ها دست به خشونت بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مسلمان سوئد اسلام در سوئد ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها

صحبت‌های قابل تامل مهران مدیری درباره‌ گرانی‌های اخیر در قسمت جدید اسکار مورد توجه قرار گرفت. این ویدئو در ساعات اخیر در فضای مجازی وایرال شده و با واکنش‌های زیادی روبه رو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟