Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیدخام گفت: در شرایط کنونی حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی از مهمترین نیازهای کشور است و همه باید دغدغه این موضوع را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مریم بیدخام» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۲۴ آذر) در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ارتقا سرمایه اجتماعی بحثی فرادستگاهی و فراجناحی است و مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و آسیب هایی که وجود دارد موجب شده تاب و توان مردم تحلیل رود و در نهایت منجر به کاهش سرمایه اجتماعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در شرایط کنونی حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی از مهمترین نیازهای کشور است و همه باید دغدغه این موضوع را داشته باشیم که این سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به یکدیگر به عنوان سرمایه اجتماعی افزود: میزان اعتماد مردم به یکدیگر یکی از موضوعات مهمی است که در ابتدای انقلاب این امر را به صورت پررنگ شاهد بودیم و این سرمایه اجتماعی پررنگ خود را نشان می داد که باید رصد کنیم چه شده که شاهد کاهش این سرمایه اجتماعی هستیم.

 

بیدخام اعلام کرد: تلاش برای ارتقا سرمایه اجتماعی ساده نیست و برگزاری همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه های اسلامی کمک می کند، بررسی علمی در این حوزه صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: دین ما هم تاکید دارد زمینه مشارکت مردم را در همه امور فراهم کنیم و در این راستا باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرده و برای مشارکت فرهنگ سازی کنیم و شایسته سالاری را در همه ابعاد حاکم کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه های اسلامی با مشارکت جدی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، استانداری و دادگستری برگزار می شود و لازم است مقالات  بعد از دریافت در این همایش، تبدیل به راهکار اجرایی شود.

 

وی عنوان کرد: زمانی بحث آسیب های اجتماعی فقط در برخی محافل خاص مطرح می شد ولی امروز در هر نشستی مطرح می شود که این نشان دهنده اهمیت این مبحث است.

 

بیدخام با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی توضیح داد: کل اعتبارات جذب شده در حوزه آسیب های اجتماعی بر تکیه بر مناطق حاشیه نشین بوده به طوری که تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد که مربیان فنی و حرفه ای به این مناطق رفته و اقشار آسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار را شناسایی کرده و با آموزش مهارت های مختلف توانمند کنند.

 

وی یادآور شد: راه اندازی سامانه تصمیم و اجرای طرح هایی به منظور ایجاد امید در نوجوانان و جوانان و غیره از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی قرآن آموزه های اسلامی سرمایه های اجتماعی همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟

بورس از جمله ابزار‌ها یا بازار‌هایی است که می‌تواند تولید را رونق داده و به رشد نقدینگی در اقتصاد کشور کمک کند، اما اینکه جذب سرمایه توسط شرکت‌های بورسی و سرمایه‌گذار چگونه به رونق به تولید و هدایت نقدینگی کمک می‌کند، موضوعی است که از یک کارشناس بازار سرمایه پرسیده‌ایم.

علی صادقی کارشناس بورس با اشاره به اینکه قاعدتا بورس از شرکت‌هایی تشکیل شده که از بسیاری از تولیدی‌های بزرگ هستند و نیاز به جذب سرمایه دارند، اظهار کرد: وقتی در بورس عرضه‌ای صورت می‌گیرد قاعدتا آن مقداری که خود شرکت نیاز به نقدینگی و جذب سرمایه دارد می‌تواند این کار را با تمهیداتی اگر باشد انجام دهد. 

وی ادامه داد: اما به طور کلی، یک شرکت چه تولیدی باشد چه سرمایه‌گذاری چه مدل‌های دیگر، می‌تواند به واسطه بورس عملا جذب نقدینگی کند، وقتی این جذب نقدینگی انجام می‌شود منجر به رشد تولید شده، رشد تولید اگر اتفاق بیفتد می‌تواند هم باعث رشد موارد صادراتی شود و هم در اقتصاد تاثیر مهم و بسزایی داشته باشد.

صادقی با تاکید بر اینکه دید مردم هم برای سرمایه‌گذاری باید این باشد که آن‌ها در شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که شرکت مذکور از نظر تولید و خدمات می‌خواهد به کشور نفع برساند، یادآور شد: سرمایه گذار باید بداند کسب نتیجه زمان بر است تا هم سود نقدی به سرمایه گذار اختصاص یابد هم قیمت سهام سرمایه گذار تغییر می‌کند. 

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در این مرحله شرکت‌هایی که سودآور هستند بهتر می‌توانند عمل کنند، زیرا با جذب سرمایه‌ای که انجام می‌دهند سرمایه را افزایش داده، مستقیم و سریع سرمایه‌شان را به سود تبدیل می‌کنند، اما شرکت‌های زیان ده نیاز به زمان زیادی دارند که بخواهند شرایط را برگردانند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی