Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با گمانه‌زنی درباره احتمال معرفی محمد شیاع السودانی، نماینده پارلمان عراق برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور، برخی مناطق در استان های ذی قار و بصره امروز (یکشنبه) شاهد تجمعات علیه نامزدی وی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که شهروندان این کشور امروز (یکشنبه) در اعتراض به احتمال نامزد شدن محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست‌وزیری راه‌های اصلی در دو استان ذی‌ قار و بصره را مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، یک منبع امنیتی گفت، معترضان در استان بصره جاده "خور الزبیر" در غرب بصره که به بنادر خور الزبیر و  "أم قصر"  و بندر نفتی منتهی می‌شود را مسدود کردند.

معترضان در بصره همچنین مانع از رسیدن کارمندان به اداره‌هایشان شدند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی عراق درحال بازگشایی جاده‌های مسدود شده توسط معترضان به نامزدی السودانی هستند.

معترضان عراقی در ذی قار هم ضمن بسته نگه داشتن پل الزیتون در شهر ناصریه، چهارراه "البهو"، پل "الحضارات"، "النصر" و خیابان "النهر" در مرکز این شهر را نیز مسدود کردند.

در همین راستا، محمد الغزی، عضو فراکسیون "سائرون" در پارلمان عراق در سخنانی در این باره اظهار کرد: انتصاب السودانی به عنوان نخست‌وزیر با مخالفت شدید مردمی همراه است؛ چراکه وی یک چهره حزبی است و با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق تفاوتی نخواهد داشت.

وی افزود: السودانی علاوه بر این که یک شخصیت حزبی است در اداره وزارتخانه‌هایی که پیشتر و در دولت‌های قبلی ریاست آنها را برعهده داشته، موفق عمل نکرده است.

این مقام عراقی در ادامه از برهم صالح، رئیس جمهوری کشورش خواست که به وظایف قانونیش عمل کرده و شخصی را برای تصدی پست نخست‌وزیری انتخاب کند که مورد پذیرش معترضان باشد.

این سومین روزی است که شهروندان عراقی علیه نامزدی احتمالی السودانی برای تصدی پست نخست‌وزیری کشورشان تظاهرات می‌کنند و برخی مناطق عراق جمعه و شنبه نیز شاهد تجمعات علیه نامزدی وی بود.

مخالفان کاندیداتوری السودانی معتقداند که السودانی پیش از این در مناصب مختلف دولتی حضور داشته و به همین دلیل نمی‌تواند نخست‌وزیری مستقل برای کشورشان باشد.

محافل سیاسی عراق پیشتر از توافق فراکسیون‌های سیاسی برای نامزدی السودانی در پُست نخست وزیری خبر داده بودند و استعفای وی از حزب اسلامی الدعوه و فراکسیون ائتلاف دولت قانون گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال معرفی وی برای تصدی پست نخست وزیری عراق را بیشتر کرده است.

از سوی دیگر، وزارت کشور عراق از بازداشت پنج متهم در راستای تحقیقات درباره حادثه میدان الوثبه در مرکز بغداد خبر داد.

پنجشنبه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی عراق منتشر شد که در آن تظاهرکنندگان میدان الوثبة یک نوجوان عراقی را که گفته می‌شود با عده‌ای از دیگر معترضان اختلاف و درگیری مسلحانه داشته، به شکل فجیعی به قتل می‌رسانند.

معترضان در میدان الوثبه پس از قتل این نوجوان جسد بی‌جان و برهنه او را از تیر چراغ برق به دار می‌آویزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق نخست وزیری عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد

به نقل از شبکه الجزیره، با انتخاب نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت نوزدهم در فلسطین آغاز به کار کرد.

«محمد مصطفی» امروز پنجشنبه به عنوان نخست وزیر جدید دولت تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب شد.

مصطفی پس از این انتصاب، ترکیب وزرا کابینه تشکیلات خودگردان را که شامل ۲۲ وزیر بود، به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان ارائه کرد.

محمد مصطفی نخست وزیر جدید فلسطین، قرار است سمت وزیر خارجه این تشکیلات را نیز بر عهده داشته باشد.

محمود عباس ضمن ابراز اعتماد به کابینه پیشنهادی از سوی مصطفی، با صدور فرمانی تصویب تشکیل دولت جدید فلسطین را اعلام کرد.

محمد مصطفی اواخر اسفند از سوی محمود عباس مامور تشکیل کابینه فلسطین شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نارضایتی جمهوری‌خواهان از رفتن نخست وزیر عراق به کاخ سفید: این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند و با ایران مماشات می کند
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین و اعتراضات ۱۴۰۱: رئیسی مصوبه را امضا کرد، اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد!
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: اولین کسی که توئیت مخالفت زد، آقای رئیسی بود که نامه سران قوا را امضا کرده بود!
  • افشاگری روحانی از اعتراضات بعد از گران شدن بنزین /چرا صبح یا بعدازظهر جمعه خبری نشد؟/رئیسی خودش مصوبه را امضا کرد اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: من واقعا از زیرنویس شبکه خبر فهمیدم بنزین دیشب گران شده! رئیسی اولین کسی بود که توییت زد و مخالفت کرد، در حالی که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم