Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:55:45 GMT

محکوم به قصاص در شهرستان بیضا بخشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۸۴۸

محکوم به قصاص در شهرستان بیضا بخشیده شد

رییس شوراهای حل اختلاف فارس در این زمینه گفت: سال ۹۶ در روستای کوشک محمد آباد بیضا  نزاع دسته جمعی بین دو طایفه رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید و تعدادی از طرفین درگیر زخمی شدند.
مطلب ارسالی به ایرنا از قول حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی حاکی است :با تکمیل پرونده و درخواست قصاص از سوی اولیای دم و ختم رسیدگی توسط دادگاه، حکم قصاص نفس صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: به دلیل اختلاف و تنش، این دو طایفه تا مدت‌ها با یکدیگر مشاجره و منازعه داشتند که با تلاش بی وقفه اعضای شعبه اول  شورای حل اختلاف بیضا  پس از رایزنی های مکرر ، این دو طایفه با هم مصالحه کردند و پرونده به صلح و سازش ختم و قاتل بخشیده شد.
رییس شوراهای حل اختلاف فارس  با قدردانی از خانواده مقتول برای گذشت از حق قانونی خود، گفت: یکی از رویکردهای مهم قوه قضائیه در موضوع پرونده های قصاص، تلاش برای جلب رضایت اولیای دم است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد:دستورالعمل به‌کارگیری حداکثر تلاش و بهره ‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شده است.
شهرستان تازه تاسیس بیضا از شهرستان های مرکزی استان فارس است. 
 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان فارس خانواده زندان قتل قوه قضائیه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی درنشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی با محوریت تالاب بین المللی انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان انزلی باشد افزود: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مسئله ورود کرده و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به معضلات زیست محیطی شهرستان انزلی افزود: دفع ناصحیح پسماند اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: برای رفع معضلات کنونی تالاب باید راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه برای لایروبی تالاب انزلی باید دستورات انقلابی و قاطع هرچه زودتر صادر شود ،افزود: مشکلات شهرستان ساحلی انزلی باید اولویت بندی و از تمام ظرفیت شهرستان برای لایروبی تالاب استفاده شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بیضا
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت