Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد رحیمیان» امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری گفت: در جشنواره پیش رو قرار است در حوزه پژوهش از  اساتید برجسته و جوان، پیشکسوتان نمونه، رساله های نمونه در مقطع دکتری و پایان نامه های نمونه در مقطه کارشناسی ارشد تقدیر شود. البته قرار است از کتاب های موتورهایی القایی، طراحی سازهایی بتون، شکستگی در سنگ، نظریه و نقد ادبی درسنامه ای میان رشته ای، تعلیم و تربیت در نهج البلاغه و کتاب ترجمه جامع سلامت خانواده تقدیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد جشنواره پژوهش و فناوری نیز تاکید کرد که رویکرد این نهاد در انتخاب برترین ها، کیفی بوده است.

رحیمیان درباره فعالیت هایی که این معاونت تاکنون انجام داده است، اظهار داشت: در سال ۹۷ انتشار مقالات بین المللی ادامه یافت و  ۴ هزار و ۴۹۴ مقاله بین المللی با نمایه دبلیو او اس منتشر شد که نسبت به سال ۹۶، ۱۰ درصد افزایش داشته است. البته از این تعداد در مقالات کیو یک، ۹ درصد، کیو ۲ به تعداد ۱۱ درصد،‌ کیو ۳ حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است و در مقالات کیو ۴ به میزبان ۹ درصد کاهش  یافته است.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی گفت: در این سامانه فعالیت های پژوهشی معرفی می شود که تعداد مقالات فارسی در سال ۱۳۹۷ به تعداد ۲ هزار۹۹۰ مقاله بود. همچنین مقالات همایشی بین المللی هزار ۳۹۶ مقاله و مقاله های همایشی داخلی هزار ۶۲۵ مقاله تولید شده است.
رحیمیان در خصوص کتب تالیف شده نیز اظهار داشت: کتاب تالیفی ۵۱۳ جلد و ترجمه ۱۷۸ مورد بوده است تا به صورت میانگین از هر ۴ استاد، یک استاد موفق به چاپ کتاب شود.
این مقام مسوول در خصوص نشریات علمی و پژوهشی دانشگاه تهران اظهار داشت:‌ ۱۰۲ نشریه علمی و پژوهشی در دانشگاه تهران چاپ می شود تا به جز پزشکی در همه  رشته ها مقالات علمی و پژوهشی چاپ شود.  ۱۰ درصد از آمار نشریات علمی و پژوهشی ایران به دانشگاه تهران مربوط شود.
وی با بیان اینکه آیین نامه تشکیل هسته های پژوهشی در دانشگاه تهران مصوب شده است، تصریح کرد:‌ این هسته ها برای گسترش و تعیین فعالیت های پژوهشی گروهی، بین رشته ای در جهت توسعه مرزهای جهانی علم و یا دست یابی به فناوری های قابل تجاری سازی در نظر گرفته شده و آیین نامه آن تدوین شده است.

رحیمیان درباره همکاری های این معاونت پژوهشی با دستگاه های اجرایی کشور گفت: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۲۰ قرارداد پژوهشی با نهادها، مراکز، شرکت های دولتی و خصوصی منعقد شد که ارزش این قراردادها ۵۷ میلیارد تومان بوده است. البته اعتبار این جذب از دستگاه ها ۴۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ۹۶ مقدار ۲۸ درصد رشد داشته است.
ادامه دارد...

برچسب‌ها دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴

براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، در رتبه بندی کلی جهانی، دانشگاه بوعلی سینا با رتبه ۱۶۱۹ از بین ۴۹۳۱ دانشگاه جهان، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌ است.

به گزارش ایسنا، به استناد بررسی‌های مرکز ارزیابی و پایش عملکرد؛ براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، در رتبه بندی کلی جهانی، دانشگاه بوعلی سینا با رتبه ۱۶۱۹  از بین ۴۹۳۱ دانشگاه جهان ، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌است،همچنین در بخش آسیای  غربی رتبه ۶۷ را از بین ۴۳۶ دانشگاه کسب کرده است.

دانشگاه بوعلی سینا در نظام رتبه بندی نیچر موفق به کسب جایگاه  ۲۰ در میان ۷۳ دانشگاه کشور شده است.

همچنین بر اساس رتبه‌بندی موضوعی نیچر در شاخه شیمی رتبه ۱۷۴۰ جهانی و رتبه ۱۳ کشوری و  در شاخه علوم فیزیک رتبه ۱۴۲۴ جهانی و رتبه ۱۷ کشوری را کسب کرده است، نیچر ایندکس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در انگلیس به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان اقدام کرد.

رتبه‌بندی ۲۰۲۴ نیچر ایندکس دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای تحقیقات با کیفیت در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی‌، فیزیک، علوم زمین و زیست محیطی را در سال ۲۰۲۳ (از تاریخ ۱دسامبر ۲۰۲۲ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳) مورد بررسی قرار داده است. در این رتبه‌بندی علاوه بر تعداد مقاله، سهم موسسه در نگارش مقاله (با در نظر گرفتن نویسندگان سایر موسسات) و وزن حوزه موضوعی نیز لحاظ می‌شود.

نیچر ایندکس یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در ۸۲ نشریه برتر علوم طبیعی ( Natural-Science ) مقاله چاپ کرده اند. خروجی مقاله برای یک موسسه، کشور، منطقه یا شهر به دو صورت محاسبه می شود. نیچر ایندکس تعداد مطلق و تعداد سهم کسری از انتشار مقاله در سطح سازمانی و ملی را ارائه می دهد و به این ترتیب، شاخصی از خروجی و همکاری پژوهشی با کیفیت در سطح جهانی است. نیچر ایندکس به صورت ماهانه  به روز رسانی شده و اطلاعات یک دوره ۱۲ ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می دهد.

مقالات منتشرشده با وابستگی سازمانی دانشگاه بوعلی سینا در این رتبه بندی به شرح ذیل است

مقاله اول با عنوانGrowth of matter perturbations in some parametrization of dark energy models "  توسط دکتر نور اله نظری پویا عضو  هیات علمی دانشکده علوم پایه،چاپ شده است.

تالیف مقاله دوم با عنوان Application of Metal-Organic Frameworks with Sulfonic Acid Tags in the Synthesis of Pyrazolo[۳,۴-b]pyridines via a Cooperative Vinylogous Anomeric-Based Oxidationتوسط دکتر زلفی گل  عضو هیات علمی دانشکده شیمی و علوم نفت و حسن سپهر منصوری و میلاد  محمدی رسول  از دانشجویان دانشکده شیمی و علوم نفت چاپ شده است.

مقاله سوم با عنوان S۸ increases with effective redshift in ΛCDM cosmology با مشارکت آقای دکتر محمد ملک جانی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد