Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی گفت : در استان 11 درصد جمعیت سالمند هستند و آذربایجان‌شرقی از نظر جمعیت سالمندی در رتبه پنج کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، محسن ارشدزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین هتل آپارتمان سالمندان آذربایجان‌شرقی در مراغه اظهار داشت: در استان 11 درصد جمعیت سالمند هستند و آذربایجان‌شرقی از نظر جمعیت سالمندی در رتبه پنج کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش امید به زندگی، تندرستی و توجه به بهداشت و سلامت از جمله عوامل افزایش سن  جمعیت در آذربایجان‌شرقی است.

ارشدزاده با بیان اینکه در استان 46 هزار نفر سالمند از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، افزود: به خاطر حمایت خانواده‌ها از سالمندان تنها یک هزار و 600 نفر در آسایشگاه‌های سالمندان نگهداری می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، در استان 11 مرکز نگهداری سالمندان، زنان و مردان مسن و بی‌سرپرست فعال است.

وی گفت: در چند سال گذشته به همت خیران 600 میلیارد ریال طرح عمرانی برای سالمندان، معلولان و کودکان بی‌سرپرست ساخته شده است.

ساخت این هتل آپارتمان در دو طبقه با زیربنای 2 هزار و 300 متر مربع در مدت دو سال انجام شده است.

بخش‌های فیزیوتراپی، هیدروتراپی، کاردرمانی و دو سالن غذاخوری از جمله بخش‌های این هتل آپارتمان است.

این هتل آپارتمان در قالب 11 سوئیت به ظرفیت 50 نفر به همت خیر مراغه‌ای حاج حیدر بلوغی با صرف 40 میلیارد ریال ساخته شده است.

شهرستان مراغه با 268 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع است.

انتهای پیام/60007

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سالمندان سازمان بهزیستی سلامت مراغه خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی خیر مراغه ای کاردرمانی غذاخوری تبریز آپارتمان فیزیوتراپی بهزیستی تندرستی سالمند بی سرپرست هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق نامدار در جمع خبرنگاران میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۱۰۳ کشور مختلف صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی این استان را به ترتیب کشور ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمرهای استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبدا ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و در ارزش داشت و از این نظر در بین استان‌های کشور در رتبه ۹ قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشورهای ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲ درصد، چین ۱۱ درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل: کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بود.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزارتن کالا از گمرکات استان ترانزیت شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی داشت.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات استان به ترتیب شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بود.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش داشت.

کد خبر 6087205

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه